استراتژی بازاریابی موفق | هدف استراتژی بازاریابی | تکنیک های استراتژی بازاریابی موفق

استراتژی بازاریابی موفق

یک استراتژی بازاریابی موفق می تواند شما را به خواسته های یتان برساند.موفقعیت شما در فروش محصولات و خدمات و به طور کلی موفقعیت کسب و کارتان در گرو داشتن یک برنامه دقیق و منظم است. بنابراین اصل اول موفقعیت در بازار رقابتی امروز شناخت و استفاده از نقاط قوت بیزینس شما خواهد بود.

بسیاری از کسب و کارها هنوز استراتژیک کسب و کار بازاریابی خود را تدوین نکرده اند.  از بین کسانی که نسبت به تدوین  استراتژی بازاریابی خود اقدام کرده اند نیز ، بسیاری عوامل آن را پیاده سازی نمی کنند.یک استراتژیک بازاریابی موفق می تواند بسیار ساده و در عین حال کامل باشد.

یک سوال مهم در اینجا مطرح می شود. چگونه می توان بدون برنامه پیشرفت کرد؟

شما یک انتخاب مهم انجام دهید .اگر میخواهید موفق شوید برای تدوین برنامه استراتژی بازاریابی موفق خود اقدام نمایید.

هدف استراتژی بازاریابی

هدف استراتژی بازاریابی

در یک برنامه ریزی دقیق  هدف استراتژی بازاریابی باید واقع بینانه باشد.قطعا در بسیاری از کسب و کارها افزایش مشتریان و در نتیجه افزایش سود هدف اصلی است.اما در کنار این هدف باید به عوامل مهم دیگری  نیز توجه شود.در واقع هدف استراتژی بازاریابی شما  باید بیشترین بهره مندی را از نقاط قوت شما داشته باشد.برای رسیدن به این موضوع باید این سوال را جواب داد.

محصول و خدمات شما چه نیازی را از مشتری مرتفع می کند؟

در زمان تهیه هدف استراتژی  بازاریابی باید به موارد دیگری نیز توجه می شود مثلا  اینکه هدف ما چگونه وبه موفقیت منتج میشود و چه ابزاری نیاز دارد؟ چقدر زمان نیاز دارد تا محقق شود.پس می توان در یک جمله ملزومات هدف استراتژی بازاریابی موفق را اینگونه بیان کرد.

هدف……. است،با روش…….بدست می آید و باهدف…….زمان و…… هزینه محقق می شود.

http://davodmosavi.ir/استراتژی-بازاریابی-موفق/

تکنیک های استراتژی بازاریابی موفق

زمانی که استراتژی بازاریابی خود را طراحی می کنید، باید به این نکته توجه کنید که استفاده از کدام یک از تکنیک استراتژی بازاریابی  موفق می توانید به خواسته خود برسید.این تکنیک ها متعدد هستند.ما در اینجا به اختصار به آنها اشاره می کنیم.این شمائید که باید متناسب با کسب و کارتان بهترین تکنیک های استراتژی بازاریابی موفق را انتخاب کنید.برای این امر شما باید به چند گزینه دقت کنید.

۱-بودجه مورد نظر

۲-کانال های ارتباطی

۳-مخاطبین هدف

تحلیل کامل  شرایط موجود ، رقبای مستقیم ، شرایط اقتصادی و … و در نظر گرفتن عوامل بالا می تواند به شما کمک کند تا بهترین تکنیک های استراتژی بازاریابی موفق را انتخاب نمائید. این تکنیک ها شامل:

تکنیک های تبلیغاتی

تکنیک های بازاریابی : بازاریابی مستقیم ، بازاریابی تجربی ، بازاریابی ویروسی ، بازاریابی محتوا

تکنیک های ارتباط سازی

تعداد تکنیک ها زیاد است اما به طور کلی می توان آنهارا در۳ دسته بندی تقسیم کرد

مراحل نوشتن استراتژی بازاریابی

مراحل نوشتن استراتژی بازاریابی را می توان در ۷ مرحله خلاصه کرد.این مراحل را می توانید به سادگی بر روی کاغذ بنویسید و با کمی تغییر اصطلاحا چکش کاری  مراحل نوشتن استراتژی  بازاریابی مخصوص به کسب و کار خود را به انجام برسانید. این مراحل دارای توضیحاتی است که در مقالات بعدی به طور کامل شرح داده خواهد شد.

۱-تعین هدف: در این مرحله شما باید هدف کسب و کار خود را با توجه  به موارد گفته شده بیان کنید.

۲-محصول یا خدمات:محصول یا خدماتی که میخواهید به مشتریان ارائه کنید را توصیف کنید . از تمامی زوایا آن را بررسی کنید.

برند، کیفیت ، بسته بندی، خدمات پس از فروش و …

۳-مدیریت رقابتی:  روش یا موضوعی که شما را از سایر رقبا متمایز سازد(کلید طلایی)

۴-بازار هدف:مخاطبین خاص  و هدف محصولات و خدمات خود را مشخص کنید  برای آنها اطلاعات جمع آوری کنید.(چه رنج سنی-سطح تحصیلاتی-نحوه مراجعه به شما و…)

۵-تکنیک های بازاریابی : شما باید با اطلاعات و علمی که نسبت به کسب و کار خود دارید بهترین تکنیک بازاریابی را انتخاب کنید در این مرحله باید به نکاتی مانند بودجه ، زمان ، نوع تکنیک و… توجه نمائید.

۶-بودجه:  در این قسمت شما باید بهترین استراتژی برای قیمت گذاری روی محصولات و خدمات خود را انتخاب کنید. برای این امر می توانید از موارد زیر کمک بگیرید.

-انعطاف پذیری قیمت

– قیمت فصلی

– قیمت عمده فروشی

– استراتژی های قیمت گذاری در بازار

۷-مکان کسب و کار و توزیع: یکی از عوامل مهم در مراحل نوشتن استراتژی بازاریابی این موضوع است .برای درک بهتر این آیتم به موارد زیر توجه کنید.

-موجودی

-حمل و نقل

-روش های توزیع

-مکان و مرکز توزیع

در تمام  مراحل نوشتن استراتژی بازاریابی خود این نکات را فراموش نکنید

۱-منحصر به فرد باشید. اگر شما محصول یا خدماتی را به مشتریان ارائه کنید که نیاز آنها رارفع کند ، پس شما برنده این بازی خواهید بود.

۲-مشتریان خود را تحلیل کنید. همواره از خود بپرسید که چه چیزی موجب شده تا فلان  مشتری از من خرید کند؟ چرا فلان مشتری دیگر از ما خرید نمی کند؟  جواب این سوال ها می تواند مشکلات شما را حل کند.

۳- رقبا را فراموش نکنید. دلایل پیشرفت رقبا می تواند کلید موفقعیت شما باشد.

۴-تبلیغات را فراموش نکنید.

در مقالات بعدی به طور کامل در مورد استراتژی و نحوه تبلیغات موثر خواهیم گفت.

2020-02-27T18:58:02+03:30بدون دیدگاه

درج دیدگاه