۱۷ تکنیک محتوای سئو که با آن میتوانید صفحه یک گوگل باشید (راه های نوشتن محتوای سئو شده)

راه های نوشتن محتوای سئو شده

محتوای سئو چیست

محتوای سئو چیست ؟ این سوال بسیار مهم است. ایجاد محتوای استاندارد و با کیفیت بالا و اصطلاحا محتوای سئو برای موفقیت در بازاریابی محتوا بسیار مهم است. با حجم بالای محتوای تولید شده روزانه ، شما نیاز به راهی دارید که بتوانید محتوای سئو خود را برجسته کنید. اما احتمالاً  نحوه نوشتن یک محتوای استاندارد برای شما کمی سخت به نظر بیاید.

امروز من قصد دارم ۱۷ تکنیکی را که می توانید برای بهبود کیفیت مطالب خود در هر زمان استفاده کنید به شما آموزش دهم. یک عامل بسیار مهم این است که بیشتر افراد بر اساس عنوان محتوا اشتراک گذاری را انجام میدهند.

ویژگی های یک عنوان سئو شده

  • بینظیر : مخاطبین شما هم ممکن است انواع مقالات را خوانده باشند. بنابراین اگر عنوان شما جذاب نباشد ممکن است چشمگیر نباشد و مخاطب شما هیچ اهمیتی برای مقاله و محتوای شما قائل نخواهد شد.
  • فوق العاده خاص: باید اطلاعات کافی را برای خواننده شما ارائه دهد تا بداند که چرا ارزش دارد وقت ارزشمند خود را برای خواندن مقاله خود فدا کند.
  • انتقال احساس : چیزی که خواننده شما را وادار به خواندن کند و آن را از دست ندهد.
  • مفید: عنوان شما باید بعد از خواندن مقاله خود، فایده ای را به خوانندگانتان بدهد.

نحوه ایجاد عناوین سئو

ایجاد ۳ عنوان برای عنوان سر فصل

اولین قدم ایجاد در جواب به سوال محتوای سئو چیست این  است که سه عنوان سودمند است. بعداً اثربخشی این سه عنوان را آزمایش خواهیم کرد.شما می توانید با استفاده از فرمول های مختلف، عناوین سودمند ایجاد کنید. در این پست از فرمول Ultimate Headline (سرخط نهایی) به عنوان نمونه استفاده می کنم.

نوح کاگان تقریباً یک میلیون عنوان را تحلیل کرده و دریافت که پست هایی مهمند که دارای عدد در عنوان هستند. هر زمان ممکن باشد، باید شماره ها و داده های خاصی را در عنوان خود وارد کنید. به عنوان مثال شما در حال نوشتن مقاله در مورد کاهش وزن هستید. برخی از نمونه عناوین با استفاده از فرمول سرخط نهاییبه شرح زیر است:

  • ۹ نکته جالب در مورد کاهش وزن که باعث لاغرتر شدن شما در یک هفته می شود
  • ۱۰ تمرین سریع کاهش وزن که امروز می توانید انجام دهید

اگر در ایجاد عناوین گیر کرده اید، می توانید از ابزار مفید، عنوان سازنده مانند Portent استفاده کنید.

محتوای سئو چیست

بررسی یکتا بودن عنوان سئو

قدم بعدی اطمینان از بینظیر بودن هر سه عنوانی است که ایجاد کرده اید. چگونه مطمئن شوید که عنوان شما بی نظیر است؟ عنوان خود را به صورت علامت گذاری احاطه کنید و آن را در Google جستجو کنید. توجه داشته باشید که برای به دست آوردن نتیجه دقیق مورد نظر خود، باید از علامت نقل قول دوتایی ” ” استفاده کنید. اگر “هیچ نتیجه ای یافت نشد.” را مشاهده کردید پس عنوان شما بینظیر یا یکتاست.

 عناوین را از طریق آنالایزر عنوان بررسی کنید. می توانید عنوان خود را با استفاده از آنالایزر عنوان CoSchedule بررسی کنید. فقط کافی است عناوین خود را وارد آنالیزور کنید و یک امتیاز کسب خواهید کرد. البته نمونه های فارسی نیز وجود دارد. آنالایزر عنوان، کیفیت سرفصل شما را در یک امتیاز واحد خلاصه می کند. آنالایزر همچنین روشهایی را در مورد چگونگی بهبود تیتر خود ذکر کرده است. شما باید سعی کنید به نمره ۷۰ و بالاتر دست پیدا کنید. طبق راهنمای CoSchedule برای نوشتن عناوین بهتر ، می توانید عنوان خود را با این موارد بهبود ببخشید:

  • تمرکز بر کلمات کلیدی محتوای سئو در عنوان.
  • داشتن تعادل خوب بین کلمات متداول ، غیرمعمول ، عاطفی و قدرتمند.
  • محدود کردن طول عنوان خود به ۵۰-۶۰ کاراکتر.
  • محدود کردن تعداد کلمات به ۶-۷ کلمه.
  • بازتاب احساسات مثبت.

عناوین سئوی خود را آزمایش کنید

شاید عنوان انتخابی برای محتوای سئو شما بهترین نباشد بنابر این آن را تست کنید. خوشبختانه، ما ابزارهای مقرون به صرفه ای در اختیار داریم. در این مثال ، من از Optimizely استفاده می کنم. این ابزار برای تست A / B بسیار عالی است، و رایگان است! وقتی حساب Optimizely خود را تنظیم کرده و افزونه Optimizely WordPress را نصب کردید، سه عنوان خود را در افزونه قرار دهید. هر آزمون یک هدف دارد. هدف پیش فرض تعداد بازدید کنندگان و تعامل است. بنابراین استفاده از این ابزار ها یا ابزار های مشابه فقط به شما در رسیدن به تعداد مخاطبین بیشتر کمک میکند.

محتوای سئو طولانی تر بنویسید

محتوای سئو طولانی تر بنویسید

شاید شنیده باشید که گوگل وبلاگهایی را دوست دارد که دائماً به روز می شوند. سوال اینجاست که محتوای سئو چیست. بنابراین شما مقالات زیادی را در حد توان ۴۰۰ تا ۶۰۰ کلمه منتشر کردید. اما با وجود وقت و تلاش شما، هیچ پیشرفت قابل توجهی در ترافیک شما مشاهده نمی شود. هیچ مشکلی در جذب کاربر، اشتراک گذاری اجتماعی و تبدیل وجود ندارد. طبق تحقیقات انجام شده در صفحه ۱ Google برای بیش از ۲۰،۰۰۰ کلمه کلیدی. آنها دریافتند که مقالات طولانی تر در گوگل رتبه بالاتری دارند.

پروفسور جونا برگر از وارتون دریافت که محتوای طولانی تر ۷۶٫۸٪ بیشتر احتمال دارد که وایرال شود. میانگین شمارش کلمات از ۱۰ نتیجه برتر در گوگل محتوای سئو با بیش از ۲۰۰۰ کلمه بود.

آیا می خواهید محتوای سئو شما حداقل ۲۰۰۰ کلمه باشد؟ اگر می توانید طولانی تر بنویسید پس بنویسید. اما مهم اینجاست که محتوای سئو شما باید مفید باشد. بین محتوای طولانی و مفید تفاوت وجود دارد.این عجیب است که چرا ما چنین پست های را میبینیم که در حدود ۴۰۰-۵۰۰ کلمه هستند؟ چگونه بسیاری از افراد می توانند این اشتباه را انجام دهند؟ زیرا نوشتن پست با ۴۰۰-۵۰۰ کلمه آسان و ارزان است. شما با ۵ هزار تومان می توانید برای هر کلمه کلیدی تا ۵۰۰ کلمه محتوای سئو تهیه کنید. این مسئله بسیار جالب است که بسیاری از افراد قادر به وقت گذاشتن برای بازاریابی محتوای سئو نیستند. ایجاد محتوای طولانی تر به هیچ وجه آسان نیست. نیازمند زمان و تلاش است. اما با گذشت زمان این هزینه برگشت خواهد شد. به یاد داشته باشید بهتر است شما یک پست با کیفیت بالا ایجاد کنید تا دهها پست بی کیفیت.

نکاتی برای تهیه محتوای سئو طولانی

در سال ۲۰۱۴ ، Buzzsumo و OkDork مطالعه ۱۰۰ میلیون مقاله را انجام دادند. آنها می خواستند بدانند چه چیزی باعث می شود یک محتوا  ویروسی(مردم آن را پخش کنند) شود. اینفوگرافیک ها و مقالات لیست شده در مقایسه با انواع دیگر محتوا سهم بیشتری را دریافت می کنند. مقالات دارای لیست به دلیل اینکه وضوح بیشتری دارند، و خوانندگان شما می دانند چه انتظاری را دارند بیشترین کلیلک را میخورند.

هنگامی که شما در حال نوشتن لیست هستید موارد زیر را در نظر بگیرید.:

  • نسبت به رقبا موارد بیشتری را در لیست خود قرار دهید.
  • ارائه گرافیک و عکس های بیشتر.
  • برای هر مورد عمیق تر بنویسید.
  • نمونه های واقعی را درج کنید

محتوای واقعی بنویسید

شما ممکن است مشتری یا خواننده داشته باشید که از توصیه شما بهره مند شده اند. در مورد آنها بنویسید و اینکه چه نوع نتایجی را بدست آورده اید. خوانندگان دوست دارند نمونه هایی از چگونگی دستیابی به نتایج مورد نظر خود را با استفاده از استراتژی های شما بخوانند. اگر نمونه بارزی برای نشان دادن خود ندارید، نگران نباشید. شما همیشه می توانید آنچه دیگران انجام داده اند را نقل کنید، اگرچه تجربه شخصی شما ارجح تر است. اینگونه  به سوال محتوای سئو چیست پاسخ دهید. پس لیستی از نمونه های زندگی واقعی را که می توانید از آنها استفاده کنید برای ایجاد ایده های محتوای سئو پیدا کنید.

محتوای عمیق تر بنویسید

بیشتر محتوای امروز فاقد عمق است. به عنوان مثال یک مقاله برای کاهش وزن تولید کنید. یک موضوع در لیست ممکن است شامل نکاتی مانند میزان کالری مصرفی شما باشد. با تهیه لیستی از سوالات متداول و پاسخ دادن به آنها، می توانید بهتر عمل کنید:

  • بهترین برنامه برای کاهش کالری چیست؟
  • تقریباً چه مقدار کالری باید در روز مصرف کنم؟
  • آیا کالری “خوب” و “بد” وجود دارد؟

یا اگر کمی تخصصی تر صحبت کنیم زمانی بحث سئو سایت مطرح میشود شاید کلمات کلیدی دم بلند مانند سئو سایت در اصفهان بهتر ار سئو سایت برای شما باشد. شما می خواهید محتوای سئو خود را با داشتن عمق مشخص کنید. خوانندگان شما سطوح عمیق در محتوای سئو را دوست دارند. آنها عاشق محتوای هستند که به دست می آورند و همه جزئیات غنی را به آنها پیدا میکنند. به مقالات پر بازدید خود نگاه کنید. پس از خواندن مقاله خود این سوال را بپرسید که ممکن است خوانندگان شما چه سؤالی داشته باشند. آن را در ذهن خود نگه دارید.

مقدمه شما دومین عنصر مهم در محتوای سئو پس از عنوان است. هدف از مقدمه این است که خواننده خود را وادار به مطالعه بیشتر کند. من مقاله هایی با مقدمه های طولانی دیده ام که خواننده را خسته می کند. این چیزی نیست که برای شما مفید باشد.

دارای شخصیت مخاطب باشید

محتوای ابتدای سایت

از بین کلیه بازدیدکنندگان در وب سایت شما ، تقریباً ۱۰٪ هرگز به پایین پیمایش نمی کنند. برای اینکه افراد بیشتری را برای خواندن مطالب خود ترغیب کنید، باید یک مقدمه قدرتمند و قانع کننده داشته باشید. چگونه می توانید مقدمه ای بنویسید که باعث شود مخاطب شما بیشتر بخواند؟ نیل پاتل در این موضوع دقیقاً پست عالی برای Hubspot نوشت. برخی از نکات مورد علاقه من در مورد نوشتن مقالات عبارتند از:

  • جمله اول خود را کوتاه نگه دارید. خوانندگان شما می توانند جملات کوتاه را راحت تر هضم کنند.
  • مقدمه را کوتاه نگه دارید. خوانندگان حوصله های کوتاهی دارند.
  • ارائه مقاله در مورد چیست. مقاله خود را فقط با یک یا دو جمله معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید که خوانندگان مقاله شما را ترجیح میدهند.
  • به نگرانی یا مشکلی که خوانندگان شما ممکن است داشته باشند مراجعه کنید. مقاله شما باید با هدف حل یک مشکل برای خواننده شما باشد. وضعیتی معمولی را توصیف کنید که خواننده شما با این مشکل روبرو شود.
  • یک داستان بگویید. داشتن روایت ، محتوای سئو را از احساس طولانی بودن باز می دارد.
  • پس از تکمیل و نتیجه گیری ، مجدداً معرفی کنید. از خود بپرسید که آیا مقدمه دستورالعملهای فوق را رعایت کرده است یا خیر.

دارای شخصیت مخاطب باشید

طرز فکر مشترک در تولید محتوای سئو برای تعداد هرچه بیشتر افراد است. اگر این کار را انجام دهید ، محتوای شما تقریباً متوسط است. جذابیت برای همه باعث می شود که هیچ کس برای شما جذاب نباشد. داشتن شخصیت مخاطب همچنین به خلاقیت بیشتر و مرتبط بودن مطالب شما کمک می کند. انجام تحقیقات در مورد شخصیت مخاطبان شما نیز به شما در تولید ایده های محتوا کمک می کند.

به طور کلی باید در زمان نوشتن محتوای سئو، شخصیتی این متن را بنویسد که بر گرفته شده از مخاطبین هدف شما باشد.این افراد مبتنی بر داده های واقعی در مورد مشخصات مشتری و رفتار آنلاین ، همراه با گمانه زنی های آموزنده درباره تاریخچه شخصی ، انگیزه ها و نگرانی هایشان ، نمایش های داستانی مشتریان ایده آل شما و … هستند. مراحل زیر برای این مورد پیشنهاد میشود.

از بازار هدف خود شروع کنید

چرا باید بازار هدف را بشناسیم

می توانید با نگاه کردن به مشتریان موجود ، توسعه شخصیت خود را شروع کنید. انواع مشتریانی که شما عاشق داشتن آنها هستید چه کسانی هستند؟ اگر در حال فروش به مشاغل هستید ، مشتری شما شخصی است که بیشتر با آنها تعامل دارید. اگر رابطه شما با مشتری به اندازه کافی بزرگ نیست ، پس به مشتریان ایده آل خود بیاندیشید.از LinkedIn برای کمک به یافتن افراد درون این شرکت ها استفاده کنید. اگر شما در حال هدف قرار دادن مصرف کنندگان هستید ، می توانید از جستجوی instagram برای یافتن مشتریان خود استفاده کنید. جستجو بر اساس کلمات کلیدی یا هشتگ های مربوطه. همچنین می توانید دنبال رقبا باشید.

قدم بعدی، یافتن علایق مخاطبان هدف شماست. آنچه را که در رسانه های اجتماعی عمده مانند LinkedIn یا instagram قرار دارند به اشتراک بگذارید. هنگام کمبود محتوای سئو، موارد زیر را توجه کنید:

  • چه موضوعاتی را به اشتراک می گذارند؟
  • آنها چه کسی را دنبال می کنند؟
  • قالبهای ایده آل پست آنها چیست؟ آیا این یک لیست ، ویدئو یا اینفوگرافیک است؟

نکته اضافی: نظرات این پست ها را بخوانید.هدف شما این است که در پایان لیستی از موضوعاتی که مورد علاقه مخاطبانتان است فراهم کنید.پس به نظراتشان اهمیت دهید. ساختن Persona خود را شروع کنید. بر اساس تحقیقات خود در مراحل ۱ و ۲ ، از خودتان سؤالات زیر را بپرسید:

  • بزرگترین مشکلاتی که آنها سعی در حل آن دارند چیست؟
  • به چه چیزی بیشتر احتیاج دارند؟
  • چه اطلاعاتی را جستجو می کنند؟
  • چه روندهایی در موفقیت شغلی یا شخصی آنها تأثیر می گذارد؟
  • تمایل به مصرف چه نوع اطلاعاتی دارند؟ آیا آنها فیلم تماشا می کنند یا در وبینارها شرکت می کنند؟

هیچ قانون واقعی در مورد اینکه چه نوع اطلاعاتی را باید در ذهن داشته باشید وجود ندارد. چند ویژگی که باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

جمعیت شناسی: گروه سنی ، جنسیت ، مکان ، عنوان شغل ، صنعت ، موقعیت مالی ، نیازها / چالش ها ، رویاها
چگونه آنها از وب استفاده می کنند؟ از نظر مخاطب محتوای سئو چیست؟
در حال حاضر ، شما باید شرح مختصری از مشخصات جمعیتی ، نیازها و رفتارهای شخص خود و مخاطبین تان را داشته باشید.

مورد اقدام: مخاطب مورد نظر خود را برای محتوای سئو تعیین کنید. اهداف و بزرگترین نگرانی ها را ذکر کنید. برنامه خود را با در نظر گرفتن شخصیت مورد نظر برنامه ریزی کنید.

طول عمر محتوا یا محتوای سبز

تقسیم بندی ها محتوای سئو

بعد از تعیین شخصیت مخاطبان خود ، قدم بعدی انتخاب موضوع است. و اینجاست که بیشتر ما گیر کرده ایم. ما مطالبی را می نویسیم که خوانندگان ما به آن اهمیتی نمی دهند و در پایان ، این فقط اتلاف وقت و تلاش است. شما باید مطالبی بنویسید که محبوبیت زیادی داشته باشد. پس باید سلیقه مخاطب را پیدا کنید.در این رابطه از شبکه های اجتماعی و یا از مشاور کسب و کار کمک بگیرید. مطالب مرتبط با لینک را پیدا کنید. قبل از شروع ، حتما لیستی از کلمات کلیدی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ، تهیه کنید. در اینجا چند روش برای انجام این کار آورده شده است:

از Google  استفاده کنید.اطلاعات کامل شما در باکس سرچ گوگل نحفته است.از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اطلاعات خود را در Google جستجو کنید. همیشه به جای کلمات کلیدی مبتنی بر محصول ، کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو کنید. به عنوان مثال ، به جای “آسیاب قهوه” باید “چگونه دانه های قهوه را آسیاب کنید” را جستجو کنید. از مقالات قبلی پر مخاطب استفاده کنید.برای این کار:

  • محتوای سئو پر مخاطب و عالی را با توجه به موضوع تخصصی پیدا کند.
  • آن را به طور کامل ارتقاء و توسعه بدهید.
  • محتوای سئو را برای افرادی که به محتوای قدیمی لینک بودند به اشتراک بگذارید.

یک پست بهتر بنویسید. پس از تصمیم گیری در مورد موضوعی که می خواهید بنویسید ، بهترین مطالب را در حال حاضر در مورد آن موضوع جستجو کنید. بهترین مطالب بر اساس تحقیقات شما در مرحله ۱ خواهد بود. از خودتان بپرسید: آیا می توانید آن را بهتر کنید؟محتوای سئو چیست ؟ برخی از راه های سریع در رسیدن به نتیجه برای شما در زیر آمده است:

شخص را هدف قرار دهد. می توانید مقاله ای بنویسید که بیشتر مورد توجه مخاطبان شما باشد. عمق و جزئیات بیشتر. خوانندگان شما به چیزی که عملی باشد نیاز دارند. آیا می توانید عمق بیشتری به مقاله موجود اضافه کنید که باعث بهتر شدن آن می شود؟ همچنین می توانید محتوای سئو را بر اساس مخاطب خود ارتقا دهید. طراحی و دیزاین جذاب. آیا می توانید محتوای خود را با درج گرافیک یا عکس های صفحه بهتر کنید؟ شاید اطلاعات شما منسوخ باشد.باید خود را به روز کنید.

طول عمر محتوا یا محتوای سبز

بحث چرخه عمر برای تولید کنندگان محتوای سئو بسیار مهم است.این بدان معناست که تاریخ انقضای محتوای شما تا چه زمانی است؟چگونه میتوان محتوایی تولید کرد که گذشت زمان به محبوبیت و مقبولیت آن خدشه وارد نکند. یکی از کتابهای مورد علاقه من چگونگی کسب دوستان و تأثیرگذاری افراد توسط دیل کارنگی است. این کتاب تقریباً ۸۰ سال پیش نوشته شده است ، و با این حال توصیه ها و درس ها هنوز هم مرتبط  هستند. حتی امروزه ، هنوز هم افراد در حال بررسی نظرات خوانندگان این کتاب هستند. این قدرت نوشتن مطالب همیشه سبز است. Studyweb.com می نویسد که محتوای همیشه سبز باید دارای خصوصیات زیر باشد:

  • به سؤالات متداول که همیشه مربوط به جستجوگرها هستند پاسخ دهد.
  • حتی پس از گذشت مدت طولانی از تاریخ انتشار آن جالب توجه باشد.
  • ماه ها یا سالها دارای ترافیک باشد.
  • تاریخ انقضا را از دست ندهد.

چگونه می تواند محتوای همیشه سبز ایجاد کرد؟ در اینجا دو مرحله آسان برای شروع کار وجود دارد.

محتوای سئو ساده. وقتی نوبت به ایجاد محتوای سئو همیشه سبز می رسد ، شما باید برای مبتدی ها بنویسید. بیشتر افرادی که وبلاگ شما را می خوانند مبتدی هستند.باید بدانید برای مبتدیان محتوای سئو چیست ؟ کارشناسان محتوای شما رو دنبال نمیکنند. بنابراین محتوای خود را برای مبتدیان هدف تهیه کنید تا رشد کنند.

هنگامی که محتوای سئو خود را برای مبتدیان هدف قرار می دهید ، محتوای شما باید ازفرضیات  و علم بالای خواننده خالی باشد. اگر واژگان تخصصی در محتوای سئو خود استفاده کردید  باید در مقاله خود آنها را توضیح دهید. تعداد انگشت شماری از محتوای همیشه سبز ایجاد کنید. با رشد سایتتان این پست ها را به هم مرتبط کنید.

تمرکز بر محتوای سئو

درک و کاربرد یک موضوع خاص برای خوانندگان آسانتر است. همچنین نوشتن یک موضوع خاص برای شما ساده تر است. به یک موضوع گسترده فکر کنید که مورد علاقه شماست و آن را تا یک موضوع خاص محدود کنید. مثلاً محدود کردن موضوع ممکن است به این صورت باشد:

موضوع گسترده من بازاریابی محتوا است. موضوع خاص من ایجاد پست های وبلاگ با کیفیت بالا است. مخاطب هدف من کسانی خواهند بود که به دنبال راه هایی برای بهبود کیفیت محتوای سئو خود هستند. به روزرسانی های محتوا ، جوایز ویژه ای است که خواننده شما می خواند. این بدان معناست که با ارتقاء محتوای خود به مخاطبینتان احترام بگذارید. در حقیقت ، برایان دین از Backlinko با ارتقاء محتوا ،میزان بازدید های خود را ۷۸۵٪ افزایش داده است.

چگونه محتوای سئو را ارتقا دهیم

  • نسخه PDF مقاله: تهیه نسخه PDF مقاله به خواننده شما این امکان را می دهد تا به راحتی به آنها مراجعه کند.
  • چک لیست خلاصه: محتوای سئو به احتمال زیاد طولانی خواهد بود. خواننده شما بیشتر علاقه مند به مطالعه آن میشود اگر یک چک لیست تهیه کنید که نکات اصلی پست شما را پوشش می دهد.
  • قالب ها: Boilerplates / spreadsheets که خوانندگان شما را در اجرای تکنیک های مقاله خود راهنمایی می کند.
  • نسخه پیشرفته / جایزه مقاله به صورت PDF: نباید تمام استراتژی های خود را در مقاله خود نشان ندهید.پس مطالب بیشتر یا پیشرفته را در قالب کتاب الکترونیکی تهیه کنید.

محتوای سئو خوانا بنویسید. شاید مخاطبین شما تحصیلات دانشگاهی نداشته باشند.بنابراین خوانایی و روان بودن متن را در نظر بگیرید.برای این کار از موارد زیر کمک بگیرید.

  • از نوشتن اصطلاحات فنی اجتناب کنید و از کلمات ساده برای نشان دادن نکته خود استفاده کنید.
  • جملات خود را کوتاه نگه دارید (حداکثر ۱۸ کلمه در هر جمله).
  • از نوشتن تکه های متن بزرگ خودداری کنید. محتوای سئو خود را به قطعات قابل هضم تقسیم کنید.
  • برای نشان دادن نکات خود از تصاویر استفاده کنید.
  • تجربه کاربر وقتی شروع می شود که محتوای شما قابل خواندن و خوانا باشد.

چندین روش وجود دارد که می توان خوانایی یک متن را اندازه گرفت. یک معیار محبوب البته لاتین Flesch-Kincaid Grade Level است. نمره مربوط به مقطع درجه مدارس ایالات متحده است. اگر نوشته شما دارای درجه ۶ باشد ، دانش آموز ششم می تواند نگارش شما را درک کند. نویسندگان خوب درجه محتوای سئو خود را در زیر ۸ برای محتوای غیر داستانی در نظر میگیرند. پس از اقدام به این نکات ، پیشرفت چشمگیری در نوشتار خود خواهید دید. برخی از نکات اضافی برای خواندن جمله های شما عبارتند از:

  • موارد و موضوعات مهم خود را به مظالب ساده تر تغییر دهید.
  • در هر جمله فقط با یک ایده ارتباط برقرار کنید. نه بیشتر
  • کمتر از کاما و مشابه آن استفاده کنید.

همیشه نسبت به جمع آوری اطلاعات در مورد کلمات کلیدی و موضوعی که مخواهید در باره آن بنویسید حساس شوید.این مورد کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

محتوای تصویری را فراموش نکنید

محتوای تصویری را فراموش نکنید

علاوه بر نمودارها، می توانید تصاویر را در پست خود استفاده کنید. این کار جواب مناسبی برای سوال تولید محتوای چیست است. این گرافیک ها می توانند شامل تصاویر مربوط به نحوه انجام برخی اقدامات باشند. یک مطالعه نشان داد که ۱۰۰ وبلاگ با بالاترین رتبه حداقل یک تصویر برای هر ۳۵۰ کلمه دارند. این بدان معناست که اگر محتوای شما ۳۵۰۰ کلمه باشد ، شما باید حداقل ۱۰ تصویر داشته باشید. نیل پاتل در سال ۲۰۱۴ برخی از داده ها در مورد انواع تصاویر موجود در محتوا را بررسی و ارائه کرده است. وی دریافت که سه نوع تصویر با بیشترین تعداد بازدید تصاویر گرافیک متحرک ، تصاویر دست ساز و اینفوگرافیک هستند.

جای تعجب نیست که این سه تصویری هستند که بیشترین زمان را برای نگهداری مخاطبین شما ایجاد میکنند. تهیه تصاویر در محتوای سئو می تواند بسیار پرهزینه و وقت گیر باشد. هر کسب و کاری نمی تواند هر زمان تصاویر با کیفیت بالا را ارائه دهد.بنابراین چگونه می توانید تصاویر دلخواه را برای محتوای خود ایجاد کنید؟ ساده. فقط این مراحل را دنبال کنید.

جستجو در سایت های عکس. برای جمع آوری تصاویری که ممکن است به محتوای شما مربوط باشد ، از برخی از این سایت های عکس رایگان پر بازدید استفاده کنید:

  • پیکسابای
  • مورگ فویل
  • باز کردن

من بارها از این سه سایت برای بارگیری تصاویر استفاده می کنم. آنها رایگان هستند (هرچند بعضی از آنها مستلزم ثبت نام هستند) ، و شما می توانید از آنها برای مقاصد تجاری استفاده کنید. مشکل اینجاست که سایت های رایگان انتخاب های محدودی برای ما در نظر میگیرند. اگر مایل به پرداخت هزینه هستید می توانید به سایت های عکس تجاری مانند Getty Images بروید.البته نمونه های ایرانی بسیاری برای این موضوع وجود دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید. یک پیشنهاد این که برای عکس های خود یک قالب خاص طراحی کنید.جدای از این حتما عکس ها را SAVE FOR WEB ذخیره کنید تا رنگ هایی که قابل نمایش نیستند را حذف کند.کیفیت عکس را هم هیچ گاه فدا نکنید. 

سئو خارجی چقدر مهم است

چرا باید به سایتهای معتبر پیوند دهید؟ زیرا باعث افزایش اقتدار شما نیز می شود. عدم وجود لینک ها  وپیوند های خارجی از نظر سئو بسیار بد است و نمرات کمی را به شما اختصاص میدهد.بنابر این بهترین حالت وجود ۲ تا ۴ لینک خارجی در هر ۱۰۰۰ کلمه است. ساختن پیوندها و لینکهای خارجی کار آسانیست.فقط مطمئن شوید که به سایت های پر قدرتی لینک میشوید.

 

دستور زبان محتوای سئو. برای اینکه محتوای سئو داشته باشید ، باید متن شما عاری از خطاهای دستوری باشد. همیشه قبل از انتشار متن خود را بخوانید تا مطمئن شوید که از نظر گرامری مشکلی ندارد.حتی میتوانید از فرد دیگری هم در این زمینه کمک بگیرید.

از یک سبک نوشتاری مناسب استفاده کنید. گرامر تنها مؤلفه نوشتن یک متن خوب نیست. مؤلفه دیگر سبک نوشتن شما است. برای بهبود سبک نوشتن خود ، توصیه می کنم چند مقاله و کتاب در مورد نحوه نگارش مطالعه کنید. از افعال قوی تر استفاده کنید. هنگامی که اقدامات یا وقایع را توصیف می کنید ، از افعال قوی تر استفاده کنید. احکام با افعال قوی تر زنده می شوند. به عنوان مثال  برش (فعل ضعیف) در مقابل بریده (فعل قوی تر). ضرب المثل ها کلمات و عبارت هایی هستند که معمولاً جذابیت یک نوشته را بیشتر میکنند.

راه حل در محتوای خود ارائه دهید. به خوانندگان خود بیاموزید که چگونه کارهای خاصی انجام دهند. این فقط برای به اشتراک گذاشتن نیست. به اشتراک گذاشتن نحوه انجام کارهای خاص چیزی است که باعث می شود محتوای سئو شما عملی شود.نمونه هایی از کار و تحقیق خود را درج کنید. برای هر مرحله مثال ها و نتایج را برای تقویت دلیل خود ارائه دهید.از تصاویری و فیلم استفاده کنید. خوانندگان شما با دیدن مراحل عمل بهترین یاد می گیرند. عکس و فیلم تهیه کنید تا خوانندگان خود را در مورد نحوه انجام یک کار راهنمایی کنند.

منابع اضافی را تأمین کنید. به احتمال زیاد محتوای شما قادر به پوشش همه چیز نخواهد بود. اگر می خواهید مخاطبین اطلاعات بیشتری کسب کنند ، راه کار ارئه کنید. از نظر خوانندگان شما یک متخصص هستید.پس از جایگاه یک مدرس و به قصد تدریس بنویسید.

محتوای با احساس بنویسید

طبق تحقیقات انجام شده توسط دکتر جونا برگر ، احساسات یکی از تاثیر گذار ترین موارد است. محتوا با احساسات تمایل به ایجاد بازدید دارد. این احساسات شامل هیبت ، تعجب ، اضطراب ، غم و اندوه و … است. چندی قبل یکی از دوستان من متنی برای همسرش منتشر کرد.این متن به شدت احساسی به سرعت وایرال شد و در اندک زمانی ۵۰۰۰ بازدید داشت.

یک پیام مثبت در محتوای سئو خود داشته باشید. افراد تمایل دارند چیزهایی را به اشتراک بگذارند که باعث می شود احساس خوبی داشته باشند. یک نمونه عالی از Coca-Cola است که در سال ۲۰۱۴ ویدئویی از تحویل کوکس به کارگران ساختمانی در سنگاپور منتشر کرد. اگرچه این تبلیغ برای بازاریابی توسط کوکاکولا است ، اما با موفقیت بیش از ۵۰۰K بازدید در YouTube جمع آوری کرده است.

روش دیگر استفاده از احساسات در محتوای شما تهیه مطلبی است که بسیار هیجان انگیز است. تهیه محتوای سئو مفید و هیجان برانگیز هنگام خواندن آن ، باعث ترس و هیجان در خوانندگان شما خواهد شد. برای اکثر مشاغل B2B ، ساده ترین احساسات ایجاد ترس و وحشت است. توجه داشته باشید که بسته به صنعت شما ، ممکن است احساسات مرتبط نباشند. هرگز سعی نکنید که احساسات را از محتوای سئو بیرون بیاورید. هرگز خواننده خود را فراموش نکنید. محتوای شما باید روی خوانندگان شما متمرکز شود ، نه شما.نباید در مورد خودتان صحبت کنید. خوانندگان به خودشان اهمیت میدهند نه شما.

زمان نوشتن. اکنون برخی از تکنیک های مورد علاقه من را برای بهبود کیفیت محتوا مشاهده کرده اید. برای استفاده از یکی از این روشهای تولید محتوای سئو و با کیفیت بالا آماده هستید؟پس از همین الان شروع کنید.یک لیست از سوالها در مورد موضوع ،عنوان ،سلیقه مخاطبین و … آماده کنید و شروع به نوشتن کنید.یک مثال قدیمی میگه با آموزش تئوری شنا شما شناگر نمیشوید.برای شناگر شدن باید دل به دریا بزنید.پس از همین الن شروع کنید.من سید داود موسوی زاده در این زمینه میتونم بهتون کمک کنم.

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید


یک + 5 =