چگونه یک کمپین تبلیغاتی اجرا کنیم | نمونه کمپین تبلیغاتی موفق

چگونه یک کمپین تبلیغاتی اجرا کنیم
فهرست مطالب

هدف از یک کمپین تبلیغاتی چیست

هدف از یک کمپین تبلیغاتی چیست و کمپین تبلیغاتی به چه منظور شکل میگیرد؟ یک کمپین تبلیغاتی موفق چه خصوصیاتی دارد؟ زمانی که شما بخواهید در بازار شناخته شوید و مخاطبان را نسبت به برند خود آشنا کنید، با یک استراتژی ویژه بایستی کمپین تبلیغاتی خود را طراحی میکنید. تعدادی از کارآفرینان تصور اشتباهی نسبت به کمپین های تبلیغاتی دارند. آن هم این است که فکر میکنند این فعالیت را بخاطر فروش انجام میدهند، که با این حال اشتباه میکنند. اگر میخواهید که در تبلیغات نتیجه بگیرید باید بدانید که این روند از ابتدا نیاز به سازماندهی دارد و باید بر طبق برنامه پیش رود.

زمانی که بخواهید یک برنامه تبلیغاتی ثمر بخش داشته باشید بهتر است که از مشاور تبلیغات و برند سازی کمک بگیرید. برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق باید در ابتدا بدانید که کمپین تبلیغاتی چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

یک کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از پیام های تبلیغاتی است که دارای یک ایده و موضوع واحد هستند و یک ارتباط بازاریابی یکپارچه را تشکیل می دهند. به زبان ساده تر به مجموعه‌ای از تبلیغات با استفاده از ابزارهای بازاریابی مختلف و یا فعال سازی تمامی درگاه های موجود که یک پیام و ایده را به اشتراک می‌گذارند تا یک کسب‌وکار و یا رویداد را به مخاطبان هدف اطلاع دهند کمپین تبلیغاتی می گوید. این کمپین ها معمولاً از منابع رسانه‌های مختلف از جمله اینترنت، روزنامه‌ها، تلویزیون، رادیو و … استفاده می‌کند. کمپین های تبلیغاتی با یک استراتژی خاص برای رسیدن به اهدافی مانند معرفی برند، تاثیرگذاری در تصمیم خریداران، آگاهی دادن به مصرف کنندگان و… توسط گروهی متخصص در این حوزه طراحی میشوند.
تبلیغات خوب است یا بد ؟

تبلیغات خوب است یا بد ؟

شاید بپرسید تبلیغات خوب است یا بد؟ نیاز به مشتری در انواع مشاغل و کسب و کارها برای بقا در بازار و تضمین رشد و شناخته شدن را نمیتوان نادیده گرفت. در این میان بهترین وسیله برای جذب مخاطب در بازار تبلیغات است که باعث معرفی محصول یا خدمات شما میشود.

تبلیغات یکی از ضروری ترین فرایند ها برای تولید کننده و مصرف کننده است که موجب معرفی شما در عرصه ی  بازار هدف و  رقابت می باشد.

زمانی که با رکود اقتصادی مواجه هستیم نباید از تبلیغات دست بکشیم. همان گونه که رونق اقتصادی افزایش فروش و تقاضا را در بر دارد رکود نیز موجب کاهش فروش و تقاصا میشود و الگوی خرید و  مصرف کاملا تغییر می کند. ولی در کنار آن مردم  دست از خرید برنمی دارند.

محصول در این موقعیت بازار نباید لوکس باشد و هزینه اضافی ایجاد کند و یا قیمت گذاری آن باید هوشمندانه باشد. قیمت یکی از ابزارهای فروش مخصوصا در این دوران است.

 

اگر خدمات یا محصولتان دارای مزیت های خاص و منحصر به فردی است که کالایتان را نسبت به محصولات رقبا متمایز می کند و به کیفیت آن نیز ایمان دارید آن را فریاد بزنید. زیرا بعد از برگزاری یک کمپین خوب حتما فروش موفقیت آمیزی خواهید داشت. که حتی در بازار نیز از چشم مخاطبان و مشتریان دور نخواهد ماند. اما این موضوع با بررسی و تحلیل اجرای یک تبیلغ مناسب صورت میگیرد.

۷ نکته کلیدی برای موفقیت در کمپین تبلیغاتی

هدف کمپین : زمانی که در حال برنامه ریزی کردن برای اهداف فروش هستید ، فکر میکنید که عوامل دیگری هستند که بخواهید بر روی آن ها تمرکز کنید . از شایع ترین عواملی که ذهنتان را درگیر میکنند عبارتند از : ترویج محصول فعلی ، راه اندازی محصول جدید و کسب مشتریان جدید .  شما با راه اندازی یک برنامه تبلیغاتی میتوانید نسبت به یک نام تجاری آگاهی ببخشید یا میتوانید به مرتبط کردن برند خاص برای احساسات خاص کمک کنید .

بازار هدف : برای دست یابی به یک کمپین تبلیغاتی موفق در این مرحله اندازه گیری میشود . زمانی که بازار هدف خود را به خوبی بشناسید ، آنگاه رسیدن به اهداف خود را ممکن میکنید . برای هموار شدن راه رسیدن به هدف باید جزئیاتی را  دقیق تعریف کنید : سن ، جنس ، پرستیژ ، طبقه اجتماعی ، علاقمندی ها ، سرگرمی ها ، وضعیت تاهل ، سطح تحصیلات و عادات میتواند در بهتر شناختن بازار هدف به شما کمک کنند .

تقسیم مخاطبان : زمانی که شما بازار هدفتان را شناسایی کردید ، نوبت به این میرسد که با توجه به محصولات و سرویس هایی که میفروشید ، مخاطبان خود را پخش کنید . شما باید خودتان را جای مخاطب فرض کنید و به سوالات احتمالی آنان جواب بدهید . چه چیزی برای آنها مفید است ؟ آیا قادر به خرید سرویس شمارا دارند ( قیمت محصول ) .

ابزار های تبلیغات : ابزار های بسیاری وجود دارد که شما با کمک گرفتن از آنها میتوانید پیام کمپین تبلیغاتی موفق خود را به گوش مخاطب برسانید . در این مرحله باید رایج ترین ابزار ها در مورد تبلیغات و انواع مختلف تبلیغات را بشناسید .

ارتباط : پیام های انتقالی در تبلیغات یک مورد اساسی است . هرچند که استراتژی برند ها باهم متفاوت است اما انتقال پیام یک امر کپی در بیزینس ها است ؛ کپی باید همیشه طبیعی ، منظم و منسجم باشد . شاید اینکار امری آسان بنظر برسد اما کوتاه بودن پیام هم از فاکتور های مهم است زیرا مخاطب حوصله متن های طولانی را ندارد و توجه ای به آن نمیکند . این کار نیاز به کارشناسان خبره دارد تا بتوانند آنرا مدیریت کنند .

طراحی : به همان اندازه که پیام مهم است طراحی نیز کار مهمی است . با اعتماد کامل به وبسایت ها برای ترکیب گرایش ها در بازار مانند طراحی مادی یا متریال ، بهترین گزینه برای برد بر مشتری های احتمالی است ؛ اول از همه و بعد از هرچیزی باید نظر مخاطبان را بپرسید .

معیار ها و KPI : اندازه گیری در بسیاری از زمینه‌ ها مهم است اما در دنیای تبلیغات کاملاً حیاتی است . زمانی که معیار هارا سنجش کنید ، میتوانید متوجه شوید چه اتفاقی می افتد و میتوانید چه چیز هایی را بهبود ببخشید . بنابراین معیار ها باید جزعی از فرایند کاری  در کمپین تبلیغاتی موفق باشد ؛  با کمک این داده ها ، میتوانید مدیریت کامل بر کارها داشته باشید . علاوه بر این باید تفاوت بین معیار های عمومی و شاخص عملکرد ها را یادداشت کنید . اگرچه دومی به خودی خود معیارهایی را ارایه نمی ‌دهد، اما آن‌ها با این مساله سروکار دارند که چگونه اهداف استراتژیک شرکت تان را اندازه ‌گیری کنند .

ابزار های مورد استفاده در تبلیغات

ابزار های مورد استفاده در تبلیغات

تبلیغات در شبکه های مجازی . این به این معنی است که شما میتوانید از طریق شبکه های مجازی مخاطبین خود را پیدا کنید و در رسانه ها تبلیغ کنید یا به زبان دیگر بهتر است راه ارتباطی بین خود و مخاطبینتان را بسازید تا بیشتر با آنها تعامل داشته باشید . فرمت ها و پلتفرم های بسیاری وجود دارد که شما بتوانید با کمک آن این عمل را انجام دهید تا نرخ موفقیت خودتان را افزایش دهید .

ایمیل مارکتینگ . بازاریابی ایمیلی ابزار قدرتمندی در تبلیغات است که میتواند در بیزینس شما ایفای نقش بالایی داشته باشد . شما با کمک این ابزار میتوانید مشتری های جدیدی را به مشتری های ثابت خود تبدیل کنید ، استفاده از این فرمول میتواند بازدهی نسبتا بالایی را به همراه داشته باشد . آیا میدانستید جذب مخاطب ۷ مرحله سخت از نگهداری مخاطب فعال است ؟

بازاریابی محتوایی . در حقیقت کانتنت مارکتینگ یکی از روش های تبلیغات است . به همین دلیل بازاریابی محتوا تعاریف و ابهامات بسیاری نیز دارد . به منظور از بین بردن ابهامات قصد داریم از سمت موسسه بازاریابی محتوا یک تعریف خوب را شرح دهیم : بازاریابی محتوا یک رویکرد در بازاریابی استراتژیک است که به منظور ایجاد و توزیع مطالب ارزشمند ، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان است و در نهایت منجر به اقدام سودآور از سوی مشتری می‌شود . بنابراین همچی میتواند از یک بلاگ شروع شود ، اما این محتوا صرفا نباید تبلیغاتی باشد ؛ پس ارزش آنرا بیشتر کنید . علاوه بر این ، بخاطر داشته باشید که ۴ مرحله از اجزای بازاریابی محتوا وجود دارد : تولید ترافیک ، هدایت کردن مخاطب ، پرورش دادن ذهن کاربر و در نهایت تولید مشتری  .

SEO & SEM . اگرچه بعضی از کاربران فکر میکنند بهینه سازی برای موتور های جستجو و بازاریابی برای موتور های جستجو یکسان هستند ، اما این هم باز یک تصور اشتباه است . SEO بهینه ‌سازی محتوای وب سایت شما است به طوری که موتورهای جستجو محتوای شما در بین جستجو ها نشان دهند . SEM هم مانند بهینه سازی است با این تفاوت که شما با استفاده از این بهینه سازی کاربر را مجاب میکنید که کلیک کند تا نرخ کلید  افزایش پیدا کند و بتوانید سود بالقوه بازار را برای خود کنید . این روند از طریق تبلیغات انجام میشود به گونه ای که در شبکه های موتور جستجوگر اعمال میشود .

 زمانی که خواستید کمپین تبلیغاتی را راه اندازی کنید حتما موارد بالا را بخوانید چون میتواند کمک بسیاری در روند برنامه به شما بکند تا کمپین شما هم جزء موفق ترین برنامه ها بشود .

دیدگاهتان را بنویسید


8 × پنج =