چگونه با تولید محتوا کسب درامد کنیم | سفارش تولید محتوا | تاثیر محتوا بر کسب و کار

دوراه آموزش تولید محتوا به صورت آنلاین و غیر حضوری

تاثیر محتوا بر کسب و کار

زمانی که شما یک کسب و کار را راه اندازی میکنید ، و یا یک استارت آپ را معرفی میکنید همواره موفقیت در راهی که گام برداشته اید برای شما مهم و دغدغه اصلی است.در این میان موارد بسیاری وجود دارد که میتواند بر روند موفقیت شما تاثیر بگذارد.یکی از این موارد محتوای سایت یا پیج شماست.تاثیر محتوا بر کسب و کار شما بسیار زیاد است.شما یا به واسطه تخصص و تجربه خود شروع به تولید آن میکنید و یا با برونسپاری آن سفارش تولید محتوا را به مجموعه هایی که در این زمینه فعالیت میکنند میدهید.

نداشتن محتوای مناسب مانند مغازه بدون ویترین خواهد بود.یک فروشگاه بدون ویترین و یا یک مغازه با چینش نامناسب ویترین نمیتواند مخاطب و مشتری خوبی را جذب کند.پس باید محتوای مناسبی را برای فعالیت اقتصادی خود تولید کنید تا بتوانید به واسطه آنها کاربران را به مشتری تبدیل کنید.برای این کار باید یک محتوای خوب را بشناسید.قالب ها و فرمت های آن را شناسایی کنید و با آن آشنایی داشته باشید.در این مقاله که توسط یکی از کارشناسان تیم ما تهیه شده سعی بر آن شده تا آشنایی کاملی از بعد جدیدی نسبت به تولید محتوا به شما داده شود.امیدواریم با افزایش دانش خود میزان تاثیر محتوا بر کسب و کار خود را درک کنید و بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

برای اطلاع از شرایط یک محتوای ایده آل میتوانید مقاله آموزش تولید محتوا رایگان را مطالعه نمایید.

چگونه با تولید محتوا کسب درامد کنیم

کافی است از کسی بپرسید تولید محتوا یعنی چه ؟ اگر سوال نپرسد و تازه کلی تعجب نکند ، بعد از چند ثانیه میگوید وایسا گوگل سرچ کنم ، الان میام بهت میگم . واقعا ایجاد محتوا کاریه که ما الان خیلیامون داریم انجام میدیم و فقط شاید تا حالا اسمشو نشنیده باشیم . وقتی میایم پستی داخل صفحه شخصیمون توی اینستا میزاریم یا یه مطلب توی کانال تلگرام دلنوشته هامون قرار میدیم ، در واقع داریم تولید محتوا می کنیم .

تولید محتوا کردن یعنی آفرینش متن ها ، تصاویر ، ویدئوها . صدا و پیام هایی که با آن قصد برقراری ارتباط با آدم ها را داریم . این ارتباط به هر شکلی میتونه باشه و از قدیم هم تولید محتوا رایج بوده و فقط شکلش فرق داشته . مثلا قبلا سردبیرهای نشریات ، موضوعات مناسبی برای مقاله پیدا میکردند و سپس وظیفه تولید محتوای مناسب را به نویسندگان می دادند . اما در عصر جدید تکنولوژی ، تولید محتوا یک راه عالی برای تبلیغ محصولات ، خدمات و حتی شرکت شما است که دیگر به جای روزنامه ها در سایت ها و فضای مجازی انجام می گیرد.

امروزه تولید محتوا یا سفارش تولید محتوا بستری برای کسب درآمد افراد متخصص و کارشناس این زمینه شده که در شکل های مختلف انجام می شود . مجموعه های بسیاری تحت عنوان آژانس و یا نیز شرکت تولید محتوا در حال فعالیت هستند و به صورت فوق تخصصی این کار را انجام داده و باعث شده هزینه های این عملیات کاهش و کیفیت آن افزایش داده شود . مجموعه های دیگری نیز با خریدن محتوا از کارشناسان و آرشیو کردن آن ها و سپس فروختنشان به مدیران وبسایت و وبلاگ ها ، کسب درآمد می کنند . با این وجود کارشناسان تولید محتوا جزو ۱۰ شغل پر درآمد دنیا در آینده ای نزدیک پیش بینی می شوند و کارشان به یکی از نیازهای اساسی هر محصول یا خدماتی تبدیل می شود .

قالب های تولید محتوا استاندار

اولین سوالی که بعد از خواندن مطلب بالا برای هر فردی به وجود می آید ، این است که چگونه می توانیم تولید محتوا کنیم ؟یا فرایند و شرایط سفارش تولید محتوا به چه صورت است؟ما می خواهیم قالب های این کار را به شما معرفی کنیم . پیش از این شاید فکر می کردید ، محتوا فقط محدود به متن می شود ولی ما قالب های تاثیرگزار تری از محتوا را به شما معرفی می کنیم .قالب های محتوا در کل ۴ نوع هستند :

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای صوتی

هر کدام از این قالب ها مزایای خود را دارند و حتی می توان گفت هر کدام دارای طرفدارهای خاص هستند .با همه این تفاسیر ، جنس پیام و صد البته مخاطب هدف ، انتخاب شما را در زمینه انتخاب قالب تحث تاثیر قرار می دهد . مثلا اگر مخاطب شما کودکان زیر ۵ سال باشند ، محتوای متنی به منزله باخت شماست . اما در کل اگر دقت کنید همواره نوشته حس اعتماد را در مخاطب ما بوجود می آورد و به همین دلیل است که بسیاری از مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر می شوند . به هر حال در بسیاری از مواقع هم افراد حوصله خواندن را ندارند و رو به ویدئو و تصویر می آورند .

مزیت خاص محتوای ویدئویی که بسیار حائز اهمیت است ، جنبه سرگرمی بودن و امکان بازبینی آن می باشد .با توجه به آمار کاربران آنلاین به طور متوسط ۶٫۲ برابر زمان بیشتری را در یک صفحه با محتوای ویدئویی می گذرانند تا صفحه ای که هیچ محتوای ویدئویی ندارد . محتوای صوتی نیز یک روش واضح و مختصر برای بازاریابان است که بی شک قالبی قدرتمند به حساب می آید . محتوای تصویری نیز ابن امکان را به کارشناسان می دهد که فرآبند ساده تری از تولید متن طی کنند و چند برابر بازده بهتری از نوشته داشته باشند .

فرمت های تولید محتوا چیست

بعد از انتخاب قالب محتوا بر اساس نظر کارشناس و با هدف قرار گرفتن مخاطب ، نوبت به انتخاب فرمت محتوا می رسد . بیش از ۴۰ نوع فرمت وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و هر نوع از آن ها جذابیت بصری منحصر به فردی دارند . در اینجا می خواهیم چند نوع پرطرفدار این فرمت ها را به طور خلاصه معرفی و بررسی کنیم .

سفارش تولید محتوای که دارای عکس و متن باشد جالب به نظر می آید زیرا عکس و متن هر کدام به تنهایی در برقراری ارتباط کامل نیستند . به این تصویرها اینفوگرافیک می گویند و معمولا برای بررسی آمار به کار می روند . موشن گرافیک ها یا ویدئوهای دیجیتال ، به دلیل جذابیت برای مخاطبان روش پرطرفداری برای معرفی برند و یا محصول هستند . این کلیپ های کوتاه ، به سرعت روی مخاطبان تاثیر می گذارند .

پادکست ، قدرتمندترین راه برای انتقال صدا است که شما می توانید به وسیله آن تجربیات ، دانش و یا حتی محصولات شرکت خود را به سمع مخاطبان خود برسانید . در کل در صدا ، احساس بیشتری از متن وجود دارد و همیشه بهتر از نوشته توسط مخاطب درک می شود . وبینار یا دوره های آنلاین به دلیل تعامل و ارتباط کارشناس با مخاطبان ، یکی از بهترین فرمت های تولید محتوا است . به این منظور که شما همزمان که محصول خود را معرفی می کنید می توانید به سوال مخاطبان خود پاسخ دهید و از نیازهای جدید آن ها با خبر شوید .

مصاحبه و یا نقل قول از افراد معروف هم کمک بسیار شایانی در رساندن مفهوم به مخاطب دارد . به این صورت که مخاطبان شما با توجه به علاقه شان به فرد مشهور سراغ محتوای شما می آیند . در کل می توان گفت فرمت های محتوای بسیار گوناگونی وجود دارد که اگر در زمان مناسب و در جای مناسب از آن ها استفاده کنید ، تاثیر شگفت انگیزی در محتوای شما دارند .استفاده از این فرمت ها و قالب ها و ایجاد یک محتوای سئو و بهینه میتواند به جایگاه گرفتن شما در گوگل و شبکه های اجتماعی کمک کند.

سفارش تولید محتوا

محتوا پادشاه است ، تولید محتوا همه چیز است و تولید محتوا لازمه هر کسب و کاری است. هر کسب و کاری برای موفقیت نیازمند به محتوای با کیفیت ، به روز و بهینه است . درست است که در کل تولید محتوا می تواند در قالب ها و فرمت های جذابی تولید شود ، اما عملا ممکن است با بهترین فرمت ها کار کنیم ولی مخاطب زیادی از صفحه ما بازدید نکند . دقیقا میخواهیم نتیجه گیری کنیم که هر محتوایی ، مورد پسند کاربر نیست و هر کسی نمی تواند تولید محتوا کند . محتوا فقط نوشتن و نشر کردن نیست ، باید پیرامون موضوعی که می نویسید آگاهی لازم داشته باشید . مخاطبان خود را بشناسید و همه آن ها را در نظر بگیرید و خودتان را جای تک تک آن ها بگذارید .
با توجه به شناخت اهمیت و باور این موضوع که این کار اهمیت بیشتری از آنچه که فکر می کنید دارد باید بتوانید محتوای خوب و بهینه را از محتوای کپی و کارشناسی نشده تشخیص دهید . باید بدانید همانقدر که یک محتوای خوب می تواند برای شما مفید باشد محتوای کپی هم می تواند برای سایتتان ضرر داشته باشد و اعتبار شما را نزد گوگل کاهش دهد . پس باید متوجه شده باشید که کار هر کسی تولید محتوا نیست  و سفارش تولید محتوا را نباید به هر مجموعه ای داد.

اگر میزان اهمیت یک محتوای اصولی برای شما مشخص شده و همچنین موفقیت و پیشرفت در فعالیت اقتصادیتان برای شما مهم است میتوانید با ما تماس بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.ما در این زمینه میتوانیم با مشاوره رایگان به شما کمک کنیم که تصمیم درستی بگیرید.قطعا با تحلیل کسب و کار شما و رقبایتان بهترین پیشنهاد را به شما خواهیم داد.موفقیت شما آرزوی ماست.قطعا من در کنار شما ایستاده ام تا به روشن شدن مسیر کسب و کارتان کمک کنم.

نویسنده : جواد ایزدی کارشناس تیم تولید محتوا

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام.جالب بود .فقط یسوال.چقدر زمان میخواد که محتوا رو به صورت آنلاین یادبگیریم و چقدر هزینشه.

    • سلام ممنون از لطفتون دوست عزیز.میزان زمان یاد گیری تولید محتوا کاملا به میزان علاقه و مهارت شما در یاد گیری داره.اما به طور معمول ما ۱۰ جلسه برای این موضوع در نظر میگیریم که ۳ جلسه آخر برای رفع ایراد هستش.در مورد هزینه هم باید بگم که این دوره را به صورت حضوری با مبلغ ۶۰۰٫۰۰۰ تومن برگزار میکردیم.الان بخاطر شرایط موجود و آموزش غیر حضوری مبلغ دوره رو ۴۰۰٫۰۰۰ تومن در نظر گرفتیم.البته باید در نظر داشته باشید که علاوه بر تولید محتوا با فوتوشاپ و وردپرس و جوملا هم آشنایی پیدا میکنید.و مدرک فنی حرفه ای هم به شما میدیم

  • سلام و درود خدمت شما . مطلب بسیار جالبی بود . آینده شغلی تولید محتوا چطور هست از نظر شما ؟

    • سلام.ممنون از لطفتون.در حال حاضر اگر ۱۰ تا شغل را به عنوان شغل های آینده دار در نظر بگیریم ، شغل تولید محتوا یکی از مشاغل خواهد بود.همچنین کسب و کار های مختلف برای پیشرفت و موفقیت نیاز به چنین شغلی داریند

دیدگاهتان را بنویسید


هشت − = 4