آیا مربی گری کسب و کار کلید طلایی بیزینس ماست؟

مربی کسب و کار,کوچینگ,کوچ کسب و کار

کوچینگ کسب و کار یا مربیگری تجارت

 

این مسئله که آیا شما یک کسب و کار کوچک و محلی را راه اندازی کرده اید. یا به دنبال ایجاد شرکتی در سراسر جهان هستید ، مزایای مدیریت را زیر سوال نمیبرد. اداره یک تجارت غالباً می تواند یک فعالیت شخصی باشد.
با این حال ، مانند اکثر موارد زندگی داشتن یک مربی باتجربه که می توانید به آن اعتماد کنید. یکی از با ارزش ترین منابع در دسترس صاحبان بیزینس است.


بیشتر صاحبان مشاغل که به دنبال مشاوره در مورد چگونگی رشد شرکت خود هستند ، از منابع محدودی برای روی کار آمدن برخوردار هستند.مطمئناً مقالات و کتابهای الکترونیکی بی شماری در مورد چگونگی ایجاد و رشد یک تجارت وجود دارد. اما این موارد به تنهایی نمیتواند جواب گوی تمام خواسته و نیاز های بیزینسی ما باشد.
خوشبختانه اکنون خدمتی وجود دارد که صاحبان مشاغل می توانند راهنمایی های شخصی مورد نیاز خود را برای پاسخ به سوالات دشوار خود دریافت کرده و کسب و کار خود را به موفقیت تبدیل کنند. و آن چیزی نیست جز مربیگری تجارت یا کوچینگ کسب و کار.

مربیگری تجارت چیست؟

 

مربیان مشاغل به طور معمول کارآفرینان باتجربه و صاحبان مشاغل هستند که تصمیم می گیرند از استعدادهای خود در ساخت و رشد یک تجارت استفاده کنند. تا به سایر صاحبان مشاغل در رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

در حالی که اطلاعات و راهنمایی های زیادی درمورد چگونگی شروع و رشد یک کسب و کار وجود دارد اما این اطلاعات دقیقا نمیتواند یک اطلاعات تخصصی و منحصر به فرد برای بیزینس شما باشد. از طرف دیگر مربیان مشاغل قادر به ارائه چیزهایی با ارزش تر هستند – مشاوره شخصی و سفارشی.

اگر شخصی بخواهد یاد بگیرد که چگونه یک ساز را بنوازد، پیدا کردن یک معلم بسیار ساده تر از آن است که خودش آموزش ببیند.به همین ترتیب ، اگر یک ورزشکار بخواهد مهارت های خود را بهبود ببخشد ، بهترین کاری که می توانند بکنند ، پیوستن به تیمی است که مربی خوبی دارد.

ما این منطق را به کار می گیریم . این واقعیت که مربیان بزرگ و مربیان با تجربه سریعترین مسیر موفقیت هستند حتی برای اکثر کارها ، اما در مورد رشد یک کسب و کار اغلب با استفاده از همان منطق غافل می شویم.

مربیان مشاغل به طور معمول کارآفرینان متخصصی هستند که می دانند برای موفقیت یک کسب و کار چه چیزی لازم است.

با پرداخت هزینه ، آنها در کنار مدیران و صاحبان مشاغل کار می کنند، تا به آنها در تعیین اهداف خود کمک کنند.چشم انداز خود را برای تجارتشان جلا دهند. یک سری استراتژی ها را تنظیم کنند که به مالک در دستیابی به اهداف و چشم انداز خود کمک کند.

داشتن یک کوچینگ کسب و کار بسیار شبیه به داشتن یک شریک بسیار باتجربه در تیم شما است و ارزشی که آنها به صاحبان کسب و کار ارائه می دهند با ارزش است. این که آیا کسب و کار شما در شرایط کاری خوبی قرار دارد یا در پی تبدیل برند خود به عنوان یک برند مطرح و قابل اطمینان نزد مشتریانتان هستید، آوردن یک مربی حرفه ای تجارت یکی از موثرترین گزینه هایی است که در دسترس شماست.

کوچینگ کسب و کار چه کاری انجام می دهد؟

مربیان مشاغل به عنوان مربی مشغول به خدمت هستند ، و مهارتهای لازم را برای موفقیت در کسب و کار به شما آموزش می دهند. و به عنوان منبع اطلاعات خدمت می کنند ، در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد آنچه باید انجام دهید. به شما پاسخ میدهند.تصمیمات خود را راهنمایی می کنند و سایر کارهایی را که می توانند انجام دهند برای اطمینان از موفقیت شما و شغل خود انجام می دهند.کوچینگ می توانند به شما کمک کند تا از پس تمام موانع بر آیید. از نحوه شروع گرفته تا مشتریان هدف و یا چالش هایی که با آن روبرو می شوند و فراتر از آن.

یک مربی باهوش در ابتدا به جمع آوری اطلاعات از کسب و کار شما میپردازد تا بتواند بهترین آموزش را به شما بدهد.

همانطور که هر شرکتی بی نظیر است ، بینش هر صاحب مشاغل نیز بی نظیر است ، و یک مربی کسب و کار نیز باید بداند آیا می خواهید تجارت خود را به یک کسب کار درآد زا برای خانواده تان تبدیل کنید یا یک شرکت چند میلیون دلاری.

در مرحله بعد ، یک مربی تجاری برای تعیین اهداف مفید و قابل دستیابی برای تیم خود با شما همکاری خواهد کرد.این اهداف اهدافی خواهند بود که برای رشد کسب و کار شما مؤثر خواهند بود.

پس از این مرحله باید یک برنامه ریزی استراتژیک برای رسیدن به این اهداف داشته باشید که مربی شما میتواند کمک موثری به شما در این زمینه بکند.

در طول کل این روند ، کوچینگ کسب و کار به عنوان منبع ارزشمند اطلاعات و مشاوره های شخصی همراه شما هستند.اجرای یک کسب و کار کوچک یا بزرگ غالباً ممکن است مانند کار در تاریکی است و شما نمیتوانید به صورت کامل شفاف و موفق عمل کنید.اگرچه در این قیاس ، یک مربی کسب و کار به عنوان چراغ قوه شما فعالیت می کند.

کوچینگ کسب و کار

مربی شغلی با چه کاری می تواند کمک کند؟

بیشتر مربیان میتوتنند در تمامی سطوح بیزینسی موفق عمل کنند، به این معنی که شما می خواهید یک تجارت نو پا را احیا کنید یا یک کسب و کار در حال حاضر موفق را حتی موفق تر کنید یا اینکه مشغول انجام یک تجارت کوچک یا محلی هستید یا یک شرکت بین المللی ، مربی می تواند در هر صورت به شما کمک کند.

این تصور متداول وجود دارد که خدمات مربیگری کسب و کار تنها برای کمک به صاحبان کسب و کار هایی است که در حال نابودی هستند.در حالی که کمک به بازگشت آنها در مسیر صحیح مطمئناً موضوعی است که یک مربی می تواند به آن کمک کند ،اما موقعیت های مختلف دیگری نیز وجود دارد که مربیان می توانند به مالکان کمک کنند.

مربیان کسب و کار می توانند به ساختن مشاغل جدید از ابتدای کار کمک کنند و به مدیران و صاحبان کسب و کار در تعیین ماموریت و یا تدوین یک استراتژی کوتاه یا بلند مدت کمک کنند.

به همین ترتیب ، یک مربی تجارت می تواند به صاحبان مشاغل که در رشد شرکت خود به بن بست رسیده اند کمک کند زیرا آنها می دانند چگونه می توانند تجارت خود را به سطح امن برسانند. در واقع یک مربی مانند ناخدای کشتی است که آن کشتی را به ساحل نجات راهنمایی میکند. این در حالی است که حل تمام مشکلات کسب و کار شما توسط خودتان میتواند بسیار استرس زا باشد.

اگر شما به تنهایی مسئولیت کسب و کارتان را برعهده دارید در واقع این مشکل برای شما چند برابر خواهد بود.در حالی که وجود یک مربی با دانش میتواند به شما در مواجهه با چالش هایی که نمیتوانید از آنها فرار کنید بسیار کمک کند.و موجب بوجود آمدن تجاربی ارزشمند براش شما در آینده باشد.شما میتوانید در صورت وجود فشار ها و چالش های کاری روی آنها حساب کنید.احساس رضایت و عدم وجود استرس خود به تنهایی مزیت بزرگیست که وجود یک مربی برای شما در پی خواهد داشت.

آیا مربی کسب و کار های کوچک و بزرگ متفاوت است؟

چندین برچسب مختلف وجود دارد که ممکن است مربیان برای توصیف خدمات خود از آنها استفاده کنند ، که یک مربی مشاغل کوچک یکی از آنهاست.

در بسیاری موارد ، ممکن است چالش ها و اهداف مشاغل کوچک با مشاغل بزرگ متفاوت باشد.به عنوان مثال ، یک رستوران که به دنبال جذب مشتری های بیشتر محلی است ، نسبت به یک شرکت بزرگ که در حال ارسال کالاهای مختلف در سراسر جهان است مجموعه ای از اهداف و استراتژی های کاملاً متفاوت را دارد.

مربیان کسب و کار کوچک متخصص در کمک به صاحبان مشاغل کوچک برای رسیدن به چشم انداز و اهداف خود برای شرکت خود هستند.با این گفته اکثر مربیان مشاغل بدون در نظر گرفتن اینکه آنها خود را “مربی کسب و کار کوچک” توصیف می کنند ،کار با مشاغل کوچک را تجربه خواهند کرد.

بخش بزرگی از وظایف یک مربی کسب و کار این است با هر شرکت و صاحب کسب و کاری که با آنها کار می کند، بتواند استراتژی متناسب با آن کسب و کار را فراهم کند.به عبارت دیگر ، یک مربی کسب و کار با کیفیت بالا احتمالاً قادر خواهد بود بدون توجه به اندازه شرکت یا میزان رشد شما به شما کمک کند.

مربی گری کسب و کار

کارآفرینان مشهور که مربیگری شغلی داشتند

شاید تعجب آور باشد که بدانید حتی برخی از مشهورترین و موفق ترین صاحبان مشاغل و کارآفرینان جهان در بعضی از زمانها به مربیان مشاغل اعتماد کرده اند تا به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کنند.اریک اشمیت  که قبلاً مدیرعامل گوگل بود گفته است که استخدام یک مربی تجاری بهترین تصمیم حرفه ای است که وی تاکنون گرفته است. او اذعان می کند که در ابتدا مورد توجه بسیاری قرار گرفت ، زیرا او در آن زمان مدیرعامل یک شرکت موفق در حال رشد با سرعت بالا بود.با این وجود ، اشمیت پس از قانع شدن توسط یکی از اعضای هیئت مدیره Google ، تصمیم به همکاری با یک مربی تجارت گرفت و از نتایج حیرت زده شد. اشمیت در مصاحبه با مجله Fortune گفت: “همه به مربی احتیاج دارند”.

سایر مدیران و کارآفرینان مشهور که از مربیگری مشاغل سود برده اند عبارتند از بیل گیتس ، استیو جابز و افراد بی شمار دیگری.کافی است بگوییم مربیگری کسب و کار منبعی است که برخی از موفق ترین کارآفرینان جهان تا امروز در صحت آن قسم خورده اند.

صاحبان بیزینس هایی که با مربیان کسب و کار برای توسعه و رشد مشاغل خود همکاری کرده اند ، سریع می توانند در مورد مزایای بسیاری که در طی فرایند از آن برخوردار بودند صحبت کنند.چندین نظرسنجی مختلف انجام شده است که نتایج اینگونه خدمات را برجسته می کند.فقط چند آمار مربیگری شغلی معنی دار از این نظرسنجی ها شامل موارد زیر است:

یک مطالعه در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت منچستر ، نشان داد که مشاغل دارای مربی کسب و کار ، متوسط ​​بازده سرمایه گذاری خود را به ۵٫۷ برابر مبلغی که برای خدمات مربیگری پرداخت کرده اند ، تبدیل کرده اند.

گزارشی که توسط انجمن مدیریت پرسنل انجام شده نشان داد که مدیرانی که هم مربیگری و هم آموزش دریافت کرده اند ، توانسته اند بهره وری خود را تا ۸۶ درصد افزایش دهند.این امر در مقابل افزایش ۲۲ درصدی است که از بهره وری توسط مدیرانی که به تنهایی آموزش دریافت کرده اند.

آمارهای روشن کننده

یک مطالعه Hay Group نشان داد که ۴۰٪ از شرکتهای Fortune 500 از مربیگری تجاری برای آموزش و توسعه مدیران خود استفاده می کنند.

یک مطالعه انجام شده توسط MetrixGlobal LLC نشان داد که مشاغلی که برای مربیگری هزینه پرداخت کرده اند ، به ازای هر ۱٫۰۰ دلار هزینه شده برای آن خدمات ، ۷/۹۰ دلار بازده داشته اند.

    • ۵۳٪ صاحبان مشاغل و مدیران اظهار داشتند که این موضوع باعث افزایش بهره وری آنها شده است.
    • ۶۱٪ مالکان اظهار داشتند که این موضوع باعث افزایش رضایت شغلی آنها شده است.
    • ۲۳٪ از مدیران گزارش می دهند که مربیگری مشاغل به آنها کمک کرده است که هزینه های عملیاتی را کاهش دهند.
    • ۲۲٪ از شرکت ها گزارش می دهند که با استفاده از مربیگری مشاغل سودآوری خود را افزایش داده اند.
    • ۶۷٪ صاحبان مشاغل و مدیران اظهار داشتند که مربیگری مشاغل توانسته مهارتهای کار گروهی آنها در مشاغلشان را افزایش دهد.

این آمار میتواند گویای نتایج درخشان وجود این شاخص در کسب و کار ما باشد.

خدمات مربیگری یک سرمایه گذاری است. براساس آن بررسی ها و مطالعات بسیاری انجام شده و نشان می دهد که بازده قابل توجهی را در زمینه های مختلف در پی داردد.

مربی گری کسب و کار

سوالات مربیگری شغلی مشترک

صاحبان مشاغل که قصد استخدام مربی را دارند ، اغلب سوالات زیادی دارند.در حالی که ما قبلاً بسیاری از این سؤالات را پوشش داده ایم مانند :دست حقوق مربیان چقدر است؟در اینجا چند سؤال متداول در مورد خدمات کوچینگ مطرح می شود:

سوال :اولین اولویت یک کوچ یا مربی چیست؟

پاسخ: وقتی برای اولین بار با سرمربی مشاغل خود ملاقات می کنید ، اولویت شماره یک مربی است که در مورد شما و تجارت شما اطلاعات بیشتری کسب کند تا با استفاده از آنها بتوانند به طور خاص توصیه های خود را برای کمک به شما ارائه دهند.

شما می توانید انتظار یک برخورد دوستانه و بحث لذت بخش را در مورد شغل خود از مربی داشته باشید.در نهایت این شخص به سرمربی کسب و کار شما تبدیل خواهد شد و به شما توصیه های تخصصی در مورد اهدافی که باید برای شغل خود تعیین کنید و چگونگی رسیدن به اهداف را داشته باشد.

سوال :به من در رشد شغلی چه کمکی می کند؟

پاسخ: مربیان مشاغل مطمئناً می توانند به شما کمک کنند استراتژی هایی را برای توسعه تجارت خود در نظر بگیرید.با این حال رشد یک شرکت تنها خدمتی نیست که مربیگری تجارت ارائه می دهد.

این مربیان همچنین به شما کمک می کنند تا شما را در تولید بیشتر ، کار خود را آسان تر کنید و در تمام موارد میتوانید از او راهنمایی بگیرید.

سوال : آیا مشاغل کوچک می توانند از مربیگری مشاغل بهره مند شوند؟

پاسخ: مشاغل کوچک مطمئناً می توانند از مربیگری مشاغل سود ببرند ، شاید حتی بیشتر از شرکتهای بزرگ.

مسئله این است که بسیاری از دارندگان مشاغل کوچک قادر به پرداخت هزینه یا دسترسی داشتن به مربیان با کیفیت عالی نیستند. به همین دلیل است که من این سایت را به عنوان برنامه ای جامع طراحی کرده ام که با قیمت مناسب برای همه صاحبان مشاغل کوچک در دسترس باشد.

مثال :کوچینگ کسب و کار

در حال حاضر افراد بسیاری در کشور به فعالیت در این حوزه پرداخته اند.شما با یک سرچ ساده میتوانید یک مربی کسب و کار در اصفهان و یا یک کوچ کسب و کار در تهران و یا هر شهری از ایران پیدا کنید.اما دانستن چند موضوع به شما بسیار کمک خواهد کرد.

اول اینکه شما برای چه کاری میخواهید کوچ یا مربی را استخدام کنید؟در واقع باید هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

آقای مغازه میخواهد یک کوچینگ (به عنوان مثال) را استخدام کند تا بتواند بیزینس خود را به یک شرایط مالی برساند.

او برای این کار چه راه هایی در پیش دارد؟نیاز به چه اطلاعاتی دارد؟آیا هر هزینه ای برای باری این کار عاقلانه است؟

دیدگاهتان را بنویسید


+ سه = 7