اهمیت سایت در کسب و کار | داشتن یک وبسایت ایده آل کلید موفقیت کسب و کار

اهمیت سایت در کسب و کار

چرا باید برای بیزینس خود وبسایت راه اندازی کنید؟ اکثر مشتریانی که قصد دارند خریدی انجام دهند، بدنبال اطلاعات کامل در مورد محصول هستند تا بتوانند تصمیم هوشمندانه ای برای خرید بگیرند. طبق بیانه ای که بنیاد eCommerce  اعلام کرده است، ۸۸% از مشتریان قبل از اینکه از فروشگاه های آنلاین خریدی انجام بدهند در مورد محصول تحقیق میکنند. این رفتار نشان از اهمیت سایت در کسب و کار و اهمیت خرید در وبسایت ها می باشد.

اگر شما هم مانند بقیه دنبال سهم بیشتر از بازار هستید و میخواهید در این بازار مدرن سهمی داشته باشید، باید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید. وبسایت شما ستون فقرات کسب و کار شما است و تمامی فعالیت های بازاریابی دیجیتال شما را پشتیبانی میکند. در ادامه قصد داریم اهمیت یک وب سایت برای موفقیت کسب و کار شما و آنچه که باید در مورد شروع با یک وبسایت حرفه ای  برای بیزینس خود بدانید را مورد بحث قرار میدهیم. شما با داشتن یک سایت برای کسب و کار خود رد واقع شعبه دیگری از فعالیت اقتصادی خود را افتتاح میکنید.

نقش وبسایت برای کسب و کار

اهمیتی که یک وبسایت میتواند برای شغل شما داشته باشد این است که از همه جهت استراتژی بازاریابی شمارا گسترش میدهد. شما با عنوان صاحب کسب و کار باید حضور آنلاین ، ارتباط موثر، محتوا یا آگهی تبلیغاتی در وبسایت قرار دهید تا مشتری برای خرید از شما سوق پیدا کند. به همین خاطر نیاز است که وبسایت شما در مورد برند شما و سرویسی که به مشتری ارائه میدهید ایده ای روشن بدهد .

بیایید در ابتدا با شبکه های اجتماعی شروع کنیم. علاوه بر اینکه از شبکه های اجتماعی به عنوان تعامل با کاربر استفاده میکنید، باید جایی داشته باشید تا زمانی که مصرف کننده اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا برند شما نیاز داشت، برای آن ارسال کنید. بر فرض مثال شما یک شرکت بهینه سازی وبسایت هستید، اگر کاربر نمیداند که SEO چیست و اطلاعات کافی در مورد آن ندارد شما باید لینک مقالات سایت را برای او ارسال کنید تا بتواند به او اطلاعات بیشتری  بدهد. در حقیقت وبسایت حکم یک پایگاه خانگی را برای شما فراهم میکند تا بتوانید خدمات خود را هنگامی که در حال نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در منزل هستید، بدهید.

اهمیتی که وبسایت برای بازاریابی محتوا دارد نیز قابل توجه است. محتوا جایی را لازم دارد تا زندگی کند. چه محتوا یا توصیفات محصول برای بلاگ باید داشته باشید که مشتری بتواند از آن استفاده کند؟ وبسایت شما مکان مناسبی است که بتوانید تمامی محتویات مهم را  حول کسب و کار خود به منظور مطلع کردن مخاطب هدف بارگذاری کنید. درست مانند محتوایی که شما در حال مطالعه هستید .

وبسایت شما نقش بالایی در ایمیل مارکتینگ میتواند داشته باشد. هر کسب و کاری باید به منظور مطلع کردن کاربر برای اتفاقات و اخبار از ایمیل مارکتینگ استفاده کند، پس جایی را لازم دارد تا این تعامل اتفاق بیوفتد. وبسایت شما بهترین مکان برای مطلع کردن مخاطب از محصول از طریق ایمیل است، بر فرض مثال میتوانید این کار را در خبرنامه هفتگی خود ایجاد کنید .

افزایش فروش با وبسایت کاری

افزایش فروش با وبسایت کاری

فروش برای هر کسب و کار امری حیاتی به حساب می آید. این تنها راهی است که بیزینس شما میتواند پیشرفت یا پسرفت داشته باشد؛ بهبود فروش  بهترین راه برای سلامت بیزینس شما است. اهمیتی که یک وبسایت برای فروش شما دارد را نمیتوان اغراق آمیز جلوه داد. زمانی که حضور آنلاین داشته باشید میتوانید خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید. هرچه مخاطبان بیشتری وارد دنیای اینترنت شوند شانس شما بیشتر افزایش پیدا میکند. توسعه  به خودی خود نمیتواند مشتریان را به سمت سایت شما سرازیر کند. با این حال از طریق بهینه سازی موتور جستجو در وبسایت خود، با این عمل  شانس خود را برای آوردن مشتری با صلاحیت بیشتر افزایش دهید.

نه تنها یک وبسایت میتواند فرصت های فروش شمارا افزایش دهد بلکه دسترسی شما به فروش را نیز افزایش میدهد. علاوه بر فروش شما میتوانید با دریافت اطلاعاتی از سمت مشتری نیاز آن را شناسایی کنید تا بتوانید تصمیم خرید آگاهانه ایجاد کنید. شما برای جذب فروشنده چقدر هزینه میکنید ؟ به طور موثر هر محتوایی که در سایت شما قرار میگیرد مانند فروشنده ای عمل میکند تا اطلاعات لازم از محصول را به کاربر بدهد و آن هارا از مزایای محصول یا خدمات شما متقاعد کند.

افزایش اعتبار شغلی

اهمیت دیگری که وب سایت میتواند برای کسب و کار ها داشته باشد افزایش اعتبار شغلی است. در بازار دیجیتالی امروز ملاک معتبر بودن کسب و کار داشتن وبسایت است. به این دلیل که اکثر شرکت های معتبر وبسایت برای خود دارند. یک وبسایت چگونه میتواند کمک کند برای خود اعتبار بسازید؟ خوب به مصرف کنندگان این اجازه را میدهد که ببینند برند شما در مورد چه چیزی است. علاوه بر نشان دادن محصولات به کاربر میتوانید در مورد رسالت و شرکت خود هم در آن توضیح دهید.

باید اعتماد سازی هم انجام دهید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ارتباط طولانی با مشتریان خود داشته باشید. از پایگاه خود برای ایجاد قدرت استفاده کنید. مشتریان زمانی که کسب و کار شما را معتبر شناختند، حال نوبت این میرسد که ببیند در آن صنعت چه رتبه ای دارید. محتوایی که پست میکنید به مخاطب نشان میدهد که شما هدف خود را میشناسید. با ارائه محتوای ارزشمند، شما میتوانید برای ایجاد روابط قوی تر با مشتریان خود تلاش کنید.

ویژگی دیگری که پایگاه خانگی به شما میدهد این است که جدا از بحث افزایش اعتبار به شما هدیه ای میدهد و آن هدیه  این است که شما را از رقابت جدا میکند. محتوای هر کمپانی در زمینه خود منحصر به فرد است. این بدان معنی است که شما فرصتی برای نشان دادن مشتریان خود دارید که کسب ‌وکار خود را از بقیه با کمک  محتوای سفارشی متمایز کنید. شما میخواهید از رقبای خود جلوتر باشید. زمانی که رقبای خود وبسایت داشته باشند اما شما اقدامی برای ساخت پایگاه تلاشی نکنید هر روز تعداد بسیار بالایی از مشتری های احتمالی را از دست میدهید.

ارتباط با مشتری در کسب و کار

ارتباط با مشتری در کسب و کار

هنگامی که قبل تر داشتیم در مورد اهمیت وبسایت ها توضیح میدادیم  به یک مورد  اشاره کردیم که آن ارتباط با مشتری در کسب و کار بود. اما الان آن مورد را میخواهیم برای شما شرح دهیم . شما با ساختن یک وبسایت میتوانید به مخاطبین خود در هر ساعت دسترسی داشته باشید . حتی زمانی که شما و تیم فروشتان به مسافرت رفته اید سایت شما برایتان کار میکند تا مخاطبان بیشتری را به مشتری تبدیل کند . فقط تصور کنید اگر فروشگاه شما ۲۴ ساعت باز بود و شما اصلا نمیخوابیدید چقدر فروش داشتید ؟ الان سرمایه خالصتان چقدر بود ؟ خب خوشبختانه دیگر لازم نیست شما در ۷ روز هفته ۲۴ ساعت بیدار باشید . با یک وبسایت شما مکان دیگری را برای مشتریان خود فراهم میکنید تا هر ساعت حتی نیمه شب بتوانید اطلاعات بیشتری را برای مشتریان خود فراهم کنید . این یک پیروزی است ! یعنی شما دو  فروشگاه دارید .

اگر فروشگاه اصلی بسته باشد در جای دیگری فروشگاه شما باز است و در کلا یعنی با یک تیر دو نشان میزنید . پس بهتراست یک دسترسی خرید هم برای مشتریان در وبسایت آماده کنید تا بتوانند در هر ساعت خرید انجام دهند . با این کار آرامش را به مشتریان هدیه میدهید چون آنها دیگر لازم نیست در آلودگی هوا بیمار و در ترافیک سنگین اعصابشان بهم بریزد و به راحتی آنلاین خرید خودشان را انجام میدهند . بهترین قسمت این است که دیگر شما نیاز نیست حضور فیزیکی داشته باشید تا برای مشتریان از مزایای محصول توضیح دهید . این کار را  ربات جایگزین دیجیتالی شما به عنوان بهترین فروشنده در هر زمان انجام میدهد . فروشنده دیجیتالی شما به مصرف کننده اطلاعات لازم را میدهد ، فروش را انجام میدهد و رسید پرداخت های آنلاین را جمع آوری میکند .

این سناریو را تصور کنید : شما میخواهید یک دوچرخه مسابقه ای خریداری کنید ، کدامیک از راه های زیر را بیشتر میپسندید ؟ از خانه بیرون بروید و بدنبال فروشگاه محلی باشید تا خرید را انجام دهید یا روی کاناپه دراز کشیده باشید و قهوه بدست خرید را آنلاین انجام بدهید ؟ من خودم مورد دومی را بیشتر میپسندم . به همین دلیل است که مدیران هوشمند شعبه دوم فروشگاه خود را در دنیای دیجیتال تشکیل میدهند .

اهمیت سئو در کسب و کار

زمانی که شما یک کسب و کاری را شروع میکنید مدت ها طول میکشد که بین مردم جا بیوفتید. باید کلی پول تبلیغات بدهید و هزینه های کلانی پرداخت کنید تا شاید به نتیجه برسید. بسیاری از برند ها وجود داشتند که هزینه های کلان برای کسب و کار خود کرده اند اما هیچ جوابی نگرفتند. تعداد بالایی کسب و کار وجود داشته اند که به دلیل بیماری ها و اتفاقاتی که برای کشور افتاد از بین رفتند. بیماری کرونا چقدر از کسب و کار ها را با مشکل روبرو کرد؟ تمامی مشاغل سنتی تعطیل شدند و نمیتوانستند درآمد کسب کنند چون باید به مغازه خود میرفتند و نیاز بود که حضور فیزیکی داشته باشند. اما بسیاری از کسب و کار ها هم بودند که بیماری کرونا تاثیر خیلی بالایی برای آنها داشت. توانستند حتی تا ۴۰۰ برابر فروش داشته باشند. شاید فکر کنید این موضوع منطقی نباشد اما واقعا اتفاق افتاد. چون آنها یک راز را متوجه شده بودند. برای موفقیت در زندگی باید راز هایی که وجود دارد را پیدا کنید. امروز میخواهم یکی از این راز ها را برای شما بازگو کنم .این راز از اهمیت سئو در کسب و کار صحبت میکند.

تا به حال به دنیای دیجیتال دقت کرده بودید؟ دنیایی که زمان در آن معنی ندارد و هروقتی که بخواهید میتوانید در آن کار کنید. این یکی از راز های پولدار شدن است. زمانی که شما برای کسب و کار خود وبسایتی طراحی کنید آنرا به دنیای دیجیتال وارد میکنید. زمانی که وبسایت بیزینس خود را طراحی کردید، نوبت به آن میرسد که آنرا برای موتور های جستجو بهینه کنید. با اینکار شما به گوگل میگویید که شما نسبت به بقیه رقیب ها بهتر هستید. البته باید برای اینکار با کارشناسان سئو در ارتباط باشید .

تغییر فضای کسب و کار

بسیاری از ما در فضایی در حال فعالیت اقتصادی هستیم که رو به انزوا است .اما سوال اینجاست که چه زمانی شرایط برای تغییر فضای کسب و کار محیاست؟ تا به حال به این فکر کرده اید که بسیاری از مشاغلی که قبلا بسیار پر رونق بود چرا الان دیگر جذابیت سابق را ندارد؟ البته اقدام اشتباه و نامناسب نیز احتمالا موجب نابودی بیزینس ما میشود.اینجاست که اهمیت سایت در کسب و کار قوت میگیرد و بسیار موثر جلوه میکند.

پس از تحقیقی که جامعه تجارت جهانی انجام داد متوجه شد ۵۵% از مردم اظهار داشتند طراحی وب نادرست دلیل عدم اعتماد آنها به وبسایت بود. البته تغییر فضای کسب و کار فقط به داشتن یک سایت ایینترنتی محدود نمیشود. اما وجود یک سایت با ظاهر و شخصیت جذاب میتواند بسیار در برند شما متاثر باشد. پس باید تغیر فضای کسب و کار را در اعتماد، راحتی کاربر در استفاده از سایت، افزایش تعلق و وفاداری، تنوع و توجه به سلیقه و خواست مشتری و … دانست. پس یک وبسایت مناسب برای کسب و کار ما باید چگونه باشد. از چه اطلاعاتی باید استفاده کرد؟ در زیر به مواردی که میتواند به سوالات شما پاسخ دهد اشاره شده است.

ویژگی های یک سایت تجاری خوب
ویژگی های یک سایت تجاری خوب

هر وبسایت باید شرایط و ویژگی های خاصی برای موفقیت داشته باشد. اگر شما یک سایت کاری دارید و این درگاه ویژگی های یک سایت تجاری خوب را ندارد نگران نباشید. اگر منبعی را برای طراحی فروشگاه دیجیتالی خودتان ندارید به کمک یک آژانس طراحی وب میتوانید این کار را انجام دهید.

  • شفاف سازی و ساده : بیشتر مشتریان علاقه ندارند برای اینکه به مقصد برسند تعداد کلیک های بالا انجام دهند. آنها علاقه دارند منو ها شفاف و ساده باشد و بتوانند در چند لحظه به مقصد نهایی برسند.
  • طرح جالب : سایت شما باید جذاب باشد. مشتری نباید در سایت شما خسته شود، یک سایت حرفه ای باید این ویژگی را داشته باشد که تعادل بین محتوای جذاب و طراحی فوق العاده داشته باشد.
  • محتوای مفید : محتوا پادشاه است. مشتری زمانی که به پایگاه خانگی شما مراجعه میکند باید جواب سوالات خود را بگیرد. باید از کلید واژه هایی استفاده شود که مرتبط به فعالیت برند شما داشته باشد.
  • بهینه سازی موتور جستجو : محتوا و ساختار پایگاه شما باید برای موتور های جستجو گوگل بهینه شود و این بزرگترین ویژگی یک فروشگاه دیجیتالی آنلاین است.
  • سرعت بالا : اگر سرعت بارگذاری صفحه شما کم باشد مشتری بلافاصله آن را ترک میکند، پس سرعت بالا هم یک ویژگی دیگر برای کسانی که میخواهند حرفه کار کنند است.
  • تبدیل آسان : پایگاه وب شما باید برای کاربران آسان باشد، یعنی سبد خرید برای آنها در لحظه جلوی چشم باشد و آنها لازم نباشد که سایت شما را زیر و رو کنند.

طراحی سایت برای کسب و کار

پس متوجه شدید که یک مقر دیجیتالی چگونه میتواند در بیزینس شما موثر باشد و با حضور آنلاین شما میتواند به سمت موفقیت قدم بردارد. دنیای بازار سنتی در حال تمام شدن است و باید با ساخت پایگاه دیجیتالی پا به بازار مدرن بگذارید. چگونه و از کجا باید شروع کرد ؟شروع شما نباید سخت باشد. سرویس های مختلف وب وجود دارد که میتوانید فروشگاه دیجیتالی خود را در عرض چند ساعت بالا بیاورید. پس به صرفه است. اگر هم در زمینه طراحی وب فعالیت دارید میتوانید با وردپرس شروع کنید که رایگان هم است .

با این حال اگر تصمیم جدی دارید و آینده کسب و کارتان برای شما مهم است باید سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید. پس باید با یک آژانس طراحی وب همکاری کنید، این کار نیازمند به سرمایه اولیه دارد اما سرمایه گذاریی که بسیار در برابر سودی که بعدا میبرید نا چیز است. بر فرض مثال، یک تیم طراحی میداند چه چیزی برای تجربه کاربری امتیاز مثبت دارد. آنها نیز میدانند چطور ناوبری ساده ای طراحی کنند که کاربر خیلی زود به محتوای شما دسترسی پیدا کند. همچنین یک تیم طراحی میداند چه محتوایی تولید کند که از نظر موتور های جستجو بهینه باشد. این امر کمک میکند تا کاربر شما را از طریق نتایج جستجو پیدا کند .

اگر شما نیازدارید که فروشگاه آنلاین جذابی داشته باشید وقت آن رسیده که به متخصصان مراجعه کنید. تیم ما در خدمات بازاریابی و خدمات طراحی وب فعالیت دارد و آماده کمک کردن به برند هایی مانند شما است تا به مخاطبان جدید تری برسند و فروش خود را چندین برابر افزایش دهند. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری در زمینه طراحی کسب کنید همین امروز با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید


7 × یک =