مراحل ساخت برند | ۷ قدم ساده در ساخت برند | مشاور برند سازی در اصفهان

۷ قدم ساده در ساخت برند

فهرست مطالب

مراحل ساخت برند

مراحل ساخت برند که با ارزش ترین دارایی یک بیزینس است چیست. یک برند میتواند اعتماد مردم نسب به کسب و کار شما را  بوجود آورد. تحقیقات نشان میدهد که ۵۹ درصد مردم تمایل دارند محصولات جدید یک برند آشنا را استفاده کنند. قطعا رقابت با برند های معروف با هزینه های بالای تبلیغات و بازاریابی بسیار سخت است. اما ورود به این نبرد برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است. با گسترش مقالات مراحل ساخت برند بسیار آسان و در دسترس شده است. عامل دیگری که میتواند به شما کمک کند مشاور برند سازی است.

امروز میخواهیم باهم یاد بگیریم که چگونه یک برند بسازیم؟ چگونه برند خود را اعتبار ببخشیم؟ برای ساخت برند باید از کجا شروع کرد؟ مراحل ساخت برند چیست؟ امیدوارم پس از خواندن این مقاله سوالات شما پاسخ داده شود. در ابتدا یک توضیح در مورد برند به شما میدهم. استدلال من این است که شما یک شناخت نسبی از برند دارید. پس با یک سوال شروع میکنیم. یادتان باشد که ساخت برند یک شبه اتفاق نمی افتد.ساخت یک برند موفق نیاز به یک فرایند و روند دارد.روندی که ممکن است بسیار هم طولانی باشد.پس باید در مورد این روند صحبت کنیم.این روند را برند سازی میگویند.

برندسازی چیست

برند ابزاری توانا و منحصر به خود شماست که طی مراحل مختلف ثبت قانونی می شود تا بواسطه ان بتوانید محصولات خود را با نشانی متفاوت به بازار عرضه و مشتریان خود را در شناخت و انتخاب محصولات خودتان یاری رسانید. در واقع برند اصالت و کیفیت محصولات را تضمین خواهد کرد و به مشتری از طرف شما برای کیفیت محصول اطمینان خواهد داد. برندسازی همچنین به عنوان یک وسیله ارزشمند در بازاریابی یک بیزینس است. بازاریابان موفق با نگاه به برند و نشان تجاری شما بر روی محصولات شما سرمایه گذاری خواهند کرد وخیلی راحت تر می توانند شرکت شما را به سود مورد نظر برسانند. شرکت های صاحب برند انگیزه بیشتری برای شناخته شدن و فروش محصولات خود دارند زیرا هدف انها برند سازی و داشتن بازارهایی فراتر از بازار های محدود اطراف خودشان است. انها اهداف کلان خود را با مدیریت برند می سازند و از این رو برند در جهت دهی برنامه های انها سودمند است.

برندسازی نمونه های مختلفی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برندسازی شخصی که بیشتر مختص چهره های معروف و مشهور است‌.
  • برندسازی مکان که در آن شما برای بازدید مردم از یک منطقه سرمایه گذاری و برند سازی می کنید.
  • برندسازی فرهنگی که می تواند به ترویج فرهنگ یک قومیت خاص کمک کند.
  • برندسازی خرده‌فروشی که شامل فروشگاه های کوچک و بزرگ می شود.
  • برندسازی محصول که به عنوان رایج ترین نوع برندسازی معرفی می شود و می تواند به فروش بیشتر محصول هم کمک زیادی کند.
  • برندسازی شرکت که می تواند در شهرت و محبوبیت یک شرکت نقش موثری داشته باشد. از برندسازی شرکتی می توان به صنعت اتومبیل اشاره کرد.
  • برندسازی خدمات: در این نمونه شما می توانید خدماتی که به مشتری ارائه می دهید را به راحتی برندسازی کنید.
مراحل ساخت برند چیست

مراحل ساخت برند چیست

شناخت مشتری هدف مهمترین موضوع از مراحل ساخت برند است. برای ورود به مراحل ساخت برند اولین گام جستجوی مخاطبین مورد نظر برند است. پایه و اساس ساخت یک برند موفق مخاطبین هدف شماست. مخاطبین و مشتریانی که باید بر روی آنها تمرکز کنید. هنگام ساخت نشان تجاری خود این نکته را بخاطر بسپارید که دقیقا میخواهید برای چکسانی کار کنید. در واقع مشتریان شما چه کسانی هستند؟ هدف خود را متناسب با نیاز آنها درنظر بگیرید. مصرف کنندگان خود را درک کنید. آنها دقیقا به چه چیزی نیاز دارند.در مورد رفتار و سبک زندگیشان تحقیق کنید. برای انجام این مورد به بهترین شکل ممکن میتوانید از مشاور برند سازی نیز کمک بگیرید.

اجازه بدید یک مثال بزنم.گروهی از مشتریان شما ممکن است دانشجویان یا زنان خانه دار باشند. رنج سنی آنها در چه محدوده ای است؟ قدرت خرید آنها تا چه اندازه ای است؟ مکان جغرافیایی آنها. جنسیت آنها. ساعاتی که برای خرید اقدام میکنند. نحوه خرید آنها.وبسیاری از عوامل که شما باید آنها را برای مشتریان خود مشخص کنید. پس میتوانیم این موارد را به صورت زیر بیان کنیم:

  • سن
  • تحصیلات
  • مکان جغرافیایی
  • تحصیلات
  • میزان درآمد
  • جنسیت و …

شما میتوانید این لیست را توسعه دهید.پیدا کردن جامعه هدف بر تمامی استراتژی های شما تاثیر خواهد داشت. بنابراین جستجوی مخاطبین ایده آل کسب و کار شما اولین قدم برای برند سازی شماست. البته قدمی که بسیار مهم است.

بیانیه ماموریت شرکت در برند سازی

آیا به رسالت برند خود فکر کرده اید؟ شما باید علاقه خود در زمینه کاری را به وضوح مشخص کنید. در واقع بیانیه ماموریت کسب و کار شما شرح مختصری از اهداف کاری شماست که با دلایل قانع کننده، مشتریان را ترغیب به خرید از شما میکند.پس برند شما لوگوی شما، شعار و حرف شما باید این ماموریت را بیان کند. وقتی مردم از شما میپرسند که چه کاری انجام میدهید؟ شما با بیان ماموریت کسب و کارتان جواب آنها را میدهید.

برای نوشتن بیانیه ماموریت نیاز دارید که مرحله اول را درک کنید. باید بپذیرید که بر روی مخاطبین هدفتان تمرکز کنید.

تحلیل رقبا در برند سازی

هرگز از رقبای قدرتمند خود تقلید نکید. اما با تحلیل آنها نقاط قوت و ضعفشان را شناسایی کنید.برای این نقاط برنامه ریزی کنید. چگونه با استفاده از اینها میتوانید مشتری را ترغیب به خرید کنید؟ یکی از روش های متقاعد کردن مشتریان شما ایجاد تمایز است. تفاوت شما با مشتریان میتواند نقطه قوت شما باشد. این تمایز در هر یک از مراحل میتواند باشد.تولید، بسته بندی، ارائه و بازاریابی، قیمت و…

شاید پاسخ به این سوالات بتواند به شما کمک کند.

  • رقیب شما از چه روشی تبلیغات خود را انجام میدهد؟
  • کیفیت محصولات رقیب شما چقدر است؟
  • روش فروش و بازار یابی رقیب شما چگونه است؟
  • چه موضوعی در محصولات رقیب برای مشتریان جالب توجه است؟

برای این موضوع ۲ تا ۴ رقیب را انتخاب کنید و به تحلیل آنها بپردازید. فراموش نکنید ایجاد تمایز یکی بزرگترین دلایل ساخت برند است. یکی از موارد تخصصی برای برند سازی این مرحله است. برای یهیود روند از مشاور برند سازی استفاده نمایید.

ویژگی ها و مزایای برند

در هر صنعتی کسب و کار هایی وجود دارد که با صرف هزینه های بالا سعی در کنترل بازار دارند. شما باید بتوانید مزایا و ویژگی های خاص محصولات و خدمات خود را شرح دهید. این ها فقط متعلق به شماست. اگر یک برند در ذهن بماند یعنی شما عمق را هدف گرفته اید.

روی ویژگی ها و مزایایی که برند شما را متمایز میکند تمرکز کنید. مراحل ساخت برند خود را بر اساس مزیت رقابتی برنامه ریزی کنید. قرار است شما یکی از نیاز های مشتری را رفع کنید. آیا شما در وقت مشتریان صرفه جویی میکنید؟ آیا هزینه های آنها را کاهش میدهید؟قرار است چه کار خاصی برای مشتریتان انجام دهید؟ اینجاست که میتواند تمایز خاص را ایجاد کنید. به برند های شرکت های معتبر فکر کنید. شعار اپل را به یاد دارید؟ متفاوت فکر کنید. آیا واقعا این مزیت رقابتی اپل بود؟ دقیقا با این تفکر بود که نوکیا نابود شد و الان سامسونگ و اپل بازار را در دست دارند.

 انتخاب لوگو در برندسازی

شاید در این مرحله نیاز به کمک داشته باشید.جالب ترین و مهم ترین قسمت از مراحل ساخت برند انتخاب نشان و لوگوست. اینجاست که برند هویت شما را نشان میدهد. در این مرحله تمام تلاش خود را به کار ببرید تا بهترین نشان را انتخاب کنید. پیشنهاد میکنم حتما از آژانس های طراحی کمک بگیرید.

پیام خود را با برند منتقل کنید

برند شما باید نشان دهند پیام شما باشد.پیام بند شما چه چیزی را به مشتری القا میکند؟ شما که هستید.کسب و کارتان چیست؟ چه چیزی را ارئه میدهید.اینجا باید برای مشتری مشخص شود که چرا شما برای آنها مهم هستید. با خودتان و مشتریانتان صادق باشید.یکی از سخت ترین مراحل ساخت برند همین مرحله است.

به درخشش برندتان کمک کنید

کاری کنید برند شما بدرخشد.تمامی مزایای برند شما باید منعکس شود. در این راه ثابت قدم باشید. در تمامی عوامل مانند کارت ویزی، تبلیغات، سایت و … شما باید لوگوی شما یکسان باشد. در این راه برند خود را در محتوا مطرح کنید. پیام تان ،صدایتان و شخصیت برندتان را همه جا به رخ بکشید. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کمک فراوانی به این موضوع خواهد کرد. صدای خاص برندتان را نیز انتخاب کنید. تمامی این گزینه ها میتواند به درخشش برندتان کمک کند.

لطفا خسیس نباشید. پس از طی کردن مراحل ساخت برند برای شناساندن آن به مشتریانتان از هزینه کردن نترسید. به چشم سرمایه گذاری به آن نگاه کنید. تا مردم برند شما که هویت و نماد کسب و کار و تمایز شماست، نشناسند نمیتوانند تبدیل به مشتریان شما بشوند. از کامندان تان بخواهید برند شخصیشان را همسو با برند شرکت شما بسازند.

مشاور برند سازی در اصفهان

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید


× یک = 9