کوچینگ سالن زیبایی | مشاور راه اندازی و توسعه سالن های زیبایی

کوچینگ سالن زیبایی
کوچینگ سالن زیبایی

فهرست مطالب

مشاور راه اندازی سالن زیبایی

بسیاری از بانوان که در حوزه زیبایی مشغول به آموزش هستند رویای راه اندازی سالن زیبایی را در سر می پروراند. این رویای شیرین میتواند مانند شمشیر دولبه عمل کند. از یکطرف موجب تحقق آرزو های شما شود و از طرفی میتواند تمامی رشته های شما را پنبه کند. تفاوت این دوحالت داشتن آگاهی لازم و رعایت نکات کلیدی و مهمی است که میتواند موفقیت شمارا تضمین کند.

یکی از اتفاقاتی که میتواند به شما کمک شایانی بکند استفاده از یک مشاور راه اندازی سالن زیبایی یا کوچینگ سالن زیبایی است. فردی که با یک دید باز و تجربه های شیرین و تلخ میتواند شما را به سمت اتفاقات خوب راهنمایی کند و از بحران ها و اتفاقات پیشرو محفوظ بدارد. به طور کلی راه اندازی یک بیزینس دارای چهار چوب های خاصی است. اگر این چهار چوب ها رعایت نشود به طور حتم شما با مشکل روبرو میشوید. مشکلاتی که اینده شغلی شما را تحت شعاع قرار میدهد. برای مثال میتوان به موارد زیر به عنوان عوامل مهم در راه اندازی سالن زیبایی یاد کرد.

  • مکان سالن
  • نام و برند سالن
  • میزان ارتباطات و روند جذب مشتری
  • دکوراسیون و  رنگ سازمانی
  • پرسنل
  • نقطه ورود
  • درگاه های جذب مخاطب و …

جدای از این موارد مدارک مشخصی وجود دارد که اخذ این مدارک بجز بحث الزامات میتواند بر اعتبار و برند سالن زیبایی شما تاثیر گذار باشد. این مدارک را میتوان در یک مقاله بطور مفصل توضیح داد و مشخص شود که میتواند برای شما بسیار جذاب باشد.

سرمایه لازم برای سالن زیبایی

سرمایه لازم برای سالن زیبایی دارای چهارچوب خاصی نیست. موارد بسیاری در این امر دخیل است که بصورت کاملا نسبی میتواند تاثیر گذار باشد. وقتی صحبت از تاثیر نسبی می شود منظور این است که هیچ المان خاصی نیست که عدد کاملا مشخصی داشته باشد. اما می توان تعدای شاخص مناسب تعیین کرد. این شاخص ها می تواند به شما کمک کند هزینه لازم برای تاسیس یک سالن زیبایی را مشخص کنید. زیرا این موارد را با ضریب اهمیت و درجه الویت مشخص کرده ایم با استفاده از این جدول می توانید به دیتا دقیقی دست یابید. همچنین فایل اکسل نیز به صورت پیوست قرار گرفته تا بتوانید به راحتی بر آورد هزینه را انجام دهید .

برای استفاده از این جدول بایستی اعداد و داده های منطقی و به دور از تعصب را در خانه های مربوطه قرار دهید تا خروجی و پیش بینی عددی منطقی نیز حاصل شود و در نهایت به عدد مد نظر دست یابید. با این فرایند می توانید برخی هزینه ها را فاکتور بگیریم و حتی به صورت کاملا معکوس اقدام کنید. یعنی سرمایه خود را مشخص کنید (هر آنچه در اختیار دارید) و با بازی کردن با اعداد بتوانید حوزه قیمتی هر دسته را مشخص کنید. این فرایند میتواند شما را در مسیر درستی قرار دهد. نکته مهم در این امر توجه به موارد حیاتی و تاثیر گذار است.

فراموش نکنید حتی این راه کار هم به طور 100 در 100 دقیق نمیتواند عمل کند که آن هم به دلیل سرعت بالای تغییر نرخ دلار و خرید برخی تجهیزات خواهد بود. اما میتواند تا حد بسیار زیادی به تفکرات شما ساختار دهد و با علم کامل تری وارد بازار شوید. در این گزینه میتوانید از تجربه یک مشاور کسب و کار نیز بهره ببرید.

سرمایه لازم برای تاسیس سالن

نحوه انتخاب اسم برای سالن زیبایی

یکی از مهم ترین موارد برای راه اندازی سالن زیبایی رعایت قوانین نحوه انتخاب اسم برای سالن زیبایی است. فراموش نکنید که این اسم تداعی کننده آنچه هستید در ذهن مشتریان شماست در این زمینه چند پیش نهاد برای شما دارم. 

  • نامی را انتخاب کنید که خودتان هم از شنیدن آن لذت ببرید. این موضوع به این دلیل  دارای  اهمیت است که بعد از مدتی این نام میتواند به برند شما تبدیل شود. برندی که خودتان آن را دوست نداشته باشید به طور حتم بر روی احساسات دیگران نیز تاثیر خواهد گذاشت.
  • نامی را برای کسب و کار و سالن زیبایی خود انتخاب کنید که کوتاه باشد. یک نام بلند و طولانی کمتر در یاد مشتریان و عام مردم میماند. برای راهنمایی میتوانید از نام خودتان و یا عبارات جذاب در گویش ها و زبان های مختلف استفاده کنید.
  • لطفا از اسم های تکراری که در هر شهر و استانی وجود دارد استفاده نکنید. اینکه از این نام ها استفاده کنید هیچ آورده یا اعتباری برای شما نخواهد داشت.
  • از اسامی استفاده کنید که در گویش ها و زبان های مختلف دارای معنای بدی نباشد. این کار میتواند برند شما را نابود کنید.
  • در انتخاب اسم کمی خلاق باشید. به طور مثال عبارت کندو که برای یک شرکت دیجیتال مارکتینگ استفاده شده است در دو حالت معنا پیدا میکند. اول به معنای کندوی عسل و دوم در زبان انگلیسی به معنای توانایی انجام کاری است. یا فروشگاه اینترنتی پوشاک مردانه ایشا را مثال میزنیم. ایشا در گویش محلی یکی از شهر های استان اصفهان به معنای در خانه است و شعار این فروشگاه : لباس هایتان را ایشا تحویل بگیرید (اشاره به در خانه تان)

پردرآمد ترین لاین زیبایی

قطعا برای خیلی از افراد این سوال مهم و کلیدی است که پردرآمدترین لاین زیبایی کدام است . اما فراموش نکنید که همه لاین های زیبایی میتواند درآمد فوق العاده ای داشته باشد و این منوط به توانایی های شماست. اگر شما از توانایی های لازم برای جذب و نگهداشت مشتری برخوردار باشید هرلاینی میتواند برای شما حکم طلا را داشته باشد.

جدای این موضوع می توان به چندگزینه بعنوان بهترین و پرآمد ترین لاین زیبایی نام برد. این گزینه ها را در زیر آورده و درمورد هرکدام به اختصار توضیحاتی ارائه میکنیم

  1. مراقبت پوست
  2. رنگ و لاین
  3. کراتینه

 بطور حتم مراقبت پوست و داشتن یک پوست لطیف و زیبا برای هر مرد یا زنی یک موضوع مهم است و عوامل فیزیکی فعلی نیز بشدت این موضوع را تحت شعاع قرارداده است  پس وجود یک مرکز مراقبت های پوستی میتواند معجزه کند. با توجه به روند رو رشد ورود افراد به صورت تخصصی به این حوزه، یک فعالیت استاندارد و استفاده از یک کوچینگ سالن زیبایی میتواند شما را به قله موفقیت برساند.

رنگ و لایت از آن دسته لاین هایی است که بیشترین تاثیر را در جذابیت و زیبایی بانوان دارد. باتوجه به هزینه های عمده و دوری از ریزه فروشی از بهترین لاین هاست. البته نکته طلایی در این لاین استفاده هومندانه از مواد است.

عوامل موثری بر تخریب موهای شما تاثیرگذار است و همچنین میل به زیبایی و تنوع دوستی تمایل به استفاده از این لاین را افزایش میدهد.و این لاین نیز بسیار سودآور است.

نمونه مدرک آرایشگری

انواع مدرک آرایشگری

داشتن مدارک متفاوت در هر حوزه هم مثبت است هم منفی. وجود این موارد موجب افزایش سطح اعتماد و اعتبار میشود و از طرفی ممکن است اعتماد به نفس بیش از حد برای شما ایجاد کند که عواقب مناسبی را در پی داشته باشد.

در ابتدا یکی از مدارکی که برای هر سالن دار بسیار مهم و الزامی است مدرک فنی حرفه ای آرایشگری است که دلایل قانونی بسیار مهم و حائز اهمیت است. شما با مراجعه به فنی حرفه ای و یا یکی از آموزشگاه های مجاز میتوانید در راستای اخذ این مدرک اقدام کنید.

بعنوان مثال آموزشگاه فنی حرفه ای داوود موسوی زاده میتواند یکی از این مراکز معتبر برای شما باشد. فراموش نکنید که با تصمیم فنی حرفه ای گواهی های حضور بدون اعتبار هستند و برای شما کاربردی ندارد و تنها گواهی های مهارت دارای اعتبار است.

جدای مدرک فنی حرفه ای جهت راه اندازی سالن شما نیاز به یادگیری اصول حرفه ای کسب هم دارید. در واقع وجود کسب و کار در کنار هم میتواند عامل موفقیت شما باشد. در این راستا دوره  MBA  سالن های زیبایی در اصفهان را طراحی کردیم تا شما با حضور در این دوره توانایی های لازم برای اداره بیزنس خود را داشته باشید. 

درکنار این مدارک باید دوره های متفاوتی در راستای آپدیت یا به روز رسانی علم خود طی کنید که البته در انتخاب آنها باید بسیار دقت کرد. در یک جمله خلاصه میکنم که این دوره ها باید برای شما آورده های علمی و تخصصی داشته باشد. در صورتیکه نتواند از لحاظ افزایش مهارتی برای شما اتفاقی رخ دهد، شرکت در این دوره ها بجز هزینه و از بین رفتن زمان اتفاق خاصی را رقم نمیزند.

مشاور سالن زیبایی در اصفهان

مشاور سالن زیبایی در اصفهان

مشاور سالن زیبایی یا کوچیینگ زیبایی یکی از موضوعاتی است که در بازه زمانی محدودی بشدت همه گیر شده است. دلیل این امر رقابت بسیار بالا دربین سالن زیبایی است. رقابت شدید و بالایی که درحوزه برندسازی و جذب مشتری شکل گرفته موجب میشود که نیاز به یک مربی بسیار احساس شود. در ابتدا باید بندانید که کوچینگ چیست و چه کمکی به شما میکند. برای درک معنای واقعی کوچینگ یک مثال ساده میزنم.

آقای سالنی (فامیل فرضی ) دارای یک سالن زیبایی در اصفهان است که علی رغم تلاش زیاد نتوانسته تعداد مناسب از مشتری را جذب کند. حال یک مشاور سالن زیبایی در اصفهان با نام آی کوچینگ با توجه به اوضاع فعلی سالن و شرایط حاکم بر کسب و کار آقای سالنی و با استفاده از تکنیک های کاربردی، راه های مناسبی را ارائه میدهد که در نهایت منتج به رشد و پیشرفت کسب و کار آقای سالنی میگردد.

یک کوچ حرفه ای با توجه به مهارت و تجربه ای که از همکاری با انواع کسب و کار ها در اختیار دارد و همچنین تمرکز بر زمان حال و انجام پروسه عارضه یابی منطقی و استفاده از ارزیابی 360 درجه میتواند فرشته نجات آقای سالنی و سایر همکاران او باشد. این موضوع فقط تجربه نیست و به علم نیز نیاز دارد. علمی که درپی مطالعه بازار و برررسی جامعه هدف بدست آمده است و با ترکیبی از تجربه کوچینگ میتواند برای شما بسیار مفید باشد. در واقع شما با استفاده از یک بیزینس کوچینگ میزان ریسک کسب و کار خود را پایین خواهید آورد و راه های رشد آن را فرا خواهید گرفت.

موفقیت در سالن زیبایی

صنعت زیبایی دارای دآمد بسیار بالایی است. تعداد رقبای زیاد و وجود اینستاگرام بر این گزینه صحه می‌گذارد. صنعت زیبایی با توجه به جذابیت بسیار بالا دارای سختی‌ها و مشکلات زیادی نیز هست برای موفقیت در این صنعت باید مسیر درست را طی کرد مسیری که باید هدفمند باشد. قطعاً این مسیر برای همه یکسان نیست و هر کس راه و مسیر اختصاصی خود را دارد. سوال اینجاست که چه کسی می‌تواند این مسیر و راه را برای شما ایجاد کند. یک مشاور سالن زیبایی برای ساختن این مسیر می‌تواند به شما کمک کند.

در ابتدا باید سه تحلیل کامل و جامع در کسب و کار شما را انجام شود. 

  • اولین گزینه اینکه شما در چه جایگاهی حضور دارید. 
  • دومین گزینه اینکه رقبای شما چه شرایطی نسبت به شما دارند. 
  • سومین گزینه اینکه مخاطبین هدف یا جامعه مشتریان شما چه کسانی هستند. 

برای دانستن تحلیل اول باید تمامی شرایط کسب و کار شما بررسی گردد تا مشخص شود اندازه کسب و کار شما چقدر است. سهم شما از این بازار چه سهمی است و در حال حاضر شما چند درصد از پتانسیل خود را استفاده می‌نمایید. در تحلیل دوم باید مشخص شود که رقبای شما در چه جایگاهی قرار دارند و فاصله آنها با شما چقدر است. شما در این رقابت در کجای رده‌بندی قرار دارید و چه افرادی از شما بالاترند و لول قوی‌تری دارند. دلیل اینکه آنها نسبت به شما موفق‌تر هستند چیست؟ 

در تحلیل سوم باید تمامی مشتریان شما دسته‌بندی گردند و ویژگی خاص عمده مشتریان شما باید مشخص شود. با تحلیل مشتریان خود و جامعه هدف مشخص می‌شود که سرمایه‌گذاری بر روی کدام دسته از مشتریان می تواند برای شما آورده مناسب‌تری را به همراه داشته باشد. به طور کلی یک مشاور سالن زیبایی می‌تواند مسیری هموار، هدفمند و مشخص را برای شما ترسیم نماید. این مسیر می‌تواند شما را به تمامی اهداف خود برساند پس برای طراحی این مسیر باید مبدا، مقصد و فاصله بین نقطه شروع و پایان مشخص باشد. این گونه ‌می توانید با صرف کمترین هزینه و کمترین زمان به تمام خواسته‌های خود برسید.

کوچینگ زیبایی در اصفهان

در یک سال گذشته سالن ها و آکادمی های زیبایی بسیاری از مشکلات و دغدغه های خود گفته اند. تنها گزینه ای که میتواند موجب رضایت خاطر آنها از کسب و کار خود شود استفاده از کوچینگ زیبایی یا کوچ آرایشگری است.

به طور کلی یک کوچ زیبایی کیتواند کسب و کار شما را با تحویلی شگرف مواجه کند. برای مثال به این موضوع اشاره میکنم که در دوره کوچینگ زیبایی اصفهان با استفاده هشت درگاه ثروتساز، درآمد شما را تا 10 برابر افزایش میدهیم. همچنین متد آموزشی خاص ما که با سرفصل های قدرتمندی همراه شده میتواند زمینه ساز افزایش مهارت های شما شود و اعتماد به نفس شما را چندین برابر کند.

اما یک کوچ زیبایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ به طور حتم افراد توانمند و قوی در این حوزه در تمامی کشور وجود دارد اما یک کوچ زیبایی در شهر اصفهان باید دارای توانایی تحلیل رفتاری مردم منطقه باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از راهکارهایی استفاده کنید که قابلیت اجرا در شهر شما را داشته باشد. درگاه‌های جذب در کسب و کار شما بسیار مهم هستند. پس یک کوچ زیبایی باید تمامی  درگاه‌های جذب مشتری را شناخته و نسبت به آن تسلط داشته باشد. قطعاً یک مربی و مشاور سالن‌های زیبایی باید اصول فن بیان و مذاکره را به صورت کامل شناخته و نسبت به آن تسلط کامل داشته باشد.  پداگوژی و فنون تدریس از دیگر مهارت‌های یک مشاور سالن‌های زیبایی در اصفهان است. قطعاً باید نسبت به هوش مالی و تحلیل‌های مالی آگاهی لازم را داشته باشد. به طور کلی یک کوچ زیبایی در اصفهان باید نسبت به صنعت زیبایی و همچنین بازار و مخاطبین هدف این حوزه آگاهی و تسلط کامل را داشته باشد. شناخت بازار و همچنین سوشال مدیا دیگر از مهارت‌های کلیدی یک مشاور و کوچ زیبایی است.

دوره کوچینگ زیبایی ما مزایای بسیاری دارد. از جمله مارد زیر را میتوان نام برد.

  • تور تفریحی آموزشی
  • ورک بوک اختصاصی
  • مدارک معتبر و سرتیفیکیت بین المللی
  • جلسات اختصاصی
  • عارضه یابی
  • راهکار های منحصر به فرد
  • پشتیبانی یک ساله
  • و…

همچنینن سرفصل های این دوره شامل:

  • ذهنیت برنده و نقشه راه
  • بوک کسب و کار زیبایی
  • هشت درگاه ثروتساز
  • بیوتی استراتژی
  • رهبری در سالن زیبایی
  • هوش مالی در صنعت زیبایی
  • ساختار سازمانی
  • فن بیان و اصول مذاکره

مشاور سالن زیبایی شهرکرد

با توجه به نزدیکی و همجواری استان چهارمحال و بختیاری و همینطور شهرستان شهرکرد با اصفهان، ارائه خدمات مشاوره و کوچینگ زیبایی در این منطقه نیز صورت می‌گیرد. البته باید دقت کرد و در نظر گرفت که قبل از هرگونه مشاوره و جلسات کوچینگ نیاز به بررسی و و عارضه یابی کامل در راستای توسعه هر سالن زیبایی نیاز است. زمانی که ما می‌خواهیم بحث توسعه یک سالن زیبایی را شروع کنیم بایستی در ابتدا اطلاعات مناسبی را در اختیار داشته باشیم تا متوجه شویم فضای کنونی به چه صورتی پیش رفته است. منظور از فضای کنونی شرایط حاکم بر کسب و کار شما می‌باشد. زمانی که ما تمامی اطلاعات لازم را داشته باشیم به صورت کاملاً علمی و آگاهانه می‌توانیم نقاط قوت و ضعف شما را مشخص کنیم. در این صورت می‌توان بهترین راهکارها را برای توسعه بیزینس ارائه داد.

به طور مثال وقتی نیاز به دیتای کاملاً منطقی و جامع وجود داشته باشد یکی از این موارد بررسی نوع ویژگی‌های منحصر به فرد و گسترش یافته مشتریان شما می‌باشد. به طور حتم مشتریان شما دارای یک ویژگی خاص بوده و یا به دلیل یک مزیت یا ارزش خاص شما را انتخاب کرده‌اند. ما به دنبال یافتن همین مزیت‌ها و تمایز هستیم با مشخص شدن این موارد قطعا می‌توان پلن‌های جامعی را در راستای موفقیت و توسعه سالن و یا کلینیک زیبایی شما مطرح کرد. چنین پلن‌های جامعی شما را قادر می‌سازد تا از همه پتانسیل خود در راستای رسیدن به اهداف مالی و بیزینسی خود استفاده نمایید. پس همانگونه که متوجه شدید داشتن یک دیتای اولیه می‌تواند نقشه راه کاملاً جامع و هوشمندانه‌ای را برای شما طراحی کند.

کوچینگ زیبایی شهرکرد

دیدگاهتان را بنویسید


4 − = هیچ